ربیعی گفت: بر اساس بررسی ستاد ملی مقابله با کرونا مهمترین دلیل افزایش تعداد مبتلایان در کشور،‌ عادی شدن کرونا برای مردم است.

به گزارش جماران، «علی ربیعی» روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت:

ربیعی افزود: استانی مانند خوزستان به یک ثبات نسبی در کنترل بیماری  رسیده ولی شرایط هنوز برگشت پذیراست.بر اساس بررسی ستاد ملی مقابله با کرونا مهمترین دلیل افزایش تعداد مبتلایان در کشور،‌ عادی شدن کرونا برای مردم است.

وی ادامه داد: ‌رفتارهای غیربهداشتی و پرخطر که مردم بروز می دهند در کنار عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در واحدهایی که ارائه دهنده خدمات عمومی هستند، از جمله دلایل افزایش کرونا در کشور است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه یکی از دلایل شیوع کرونا در بعضی از مناطق، پنهان کردن بیماری توسط افراد بوده است، تصریح کرد:  بررسی‌ها نشان داد که برچسب زنی به بیماران که خود قربانی هستند، سبب شیوع بیشتر بیماری در بین مردم شده است. بنابراین بهتر است با کمک رسانه‌ها به مردم گفته شود که این بیماری مانند دیگر بیماری‌ها با رعایت اصول بهداشتی فرد به سلامت خواهد رسید.

وی با ذکر مثالی افزود: در یک آگهی ترحیم خانواده متوفی برای دوری از برچسب زنی حتی دلیل فوت را در آگهی نوشتند. به عبارتی برای دوری از برچسب زنی به یک فرهنگ سازی نیاز داریم.

ربیعی با بیان اینکه در مقطعی همکاری مردم برای رعایت پروتکل های بهداشتی به ۸۸ درصد هم رسیده بود، افزود: اما در روزهای اخیر این همکاری‌ها ۲۰ درصد کاهش یافته و ناچاریم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی تصمیم‌هایی اتخاذ کنیم که انجام شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.