سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن تصویب قطعنامه وضعیت حقوق بشر علیه ایران تاکید کرد: اتخاذ استانداردهای دوگانه و سوءاستفاده از مکانیزم‌های سازمان ملل متحد باعث تاسف ما و شرمساری حامیان این قطعنامه است.

به گزارش جماران، «سید عباس موسوی» تصویب قطعنامه وضعیت حقوق بشر در چهل و سومین اجلاس شورای حقوق بشر که توسط سوئد با حمایت برخی کشورهای غربی ارائه شده را مبتنی بر نگرش گزینشی، غرض‌ورزانه، تقابل‌آمیز و با اهداف سیاسی دانست و آن را محکوم کرد.

وی با بیان اینکه مایه تاسف است که استفاده سیاسی و ابزاری از حقوق‌بشر و بکارگیری استانداردهای دوگانه در این حوزه در حال تبدیل شدن به یک امر عادی است، اظهار داشت: در همین راستا کیفیت واکنش‌ها و مواضع این کشورها در قبال سرکوب اعتراضات نژادپرستانه در آمریکا نمونه خوبی برای سنجش و راستی‌آزمایی نگرانی‌های حقوق‌بشری این گروه از کشورها است.  

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: رویکرد حامیان قطعنامه وضعیت حقوق‌بشر در جمهوری اسلامی ایران با اتخاذ «استانداردهای دوگانه» در خصوص وضعیت حقوق‌بشر کشورها موجبات سوءاستفاده از مکانیزم‌های سازمان ملل متحد را فراهم کرده است که از این وضعیت ابراز تاسف می‌کنیم.

موسوی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردم‌سالار دینی است، تصریح کرد: ایران در چارچوب تعهدات مذهبی و پای‌بندی به قانون اساسی و قوانین عادی خود و معاهدات بین‌المللی، در راستای توسعه و ارتقای حقوق‌بشر در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی گام برداشته و در عمل نیز خود را متعهد به رعایت آن می‌داند.

وی رویکرد مخرب حامیان این قطعنامه در رابطه با جمهوری اسلامی ایران را واجد اشکالات و ایرادات متعددی ارزیابی کرد که از جمله آنها  "استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق‌بشر"، "نادیده گرفتن ارزش‌ها،  باورها و ویژگی‌های خاص فرهنگی جوامع مختلف"، "عدم توجه به واقعیت‌ها در نتیجه تاثیرپذیری از فضای رسانه‌ای و تبلیغاتی علیه کشور" و "بی‌توجهی و سکوت نسبت به نقض گسترده حقوق‌بشر ملت ایران در نتیجه اعمال تحریم‌های ظالمانه" است.  

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.