فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به افزایش بار مراجعان بیماران مبتلا به کرونا در تهران گفت: در دو هفته اخیر نمودار تعداد مراجعان سرپایی، افراد بستری در بخش‌های عادی و مراقبت‌های ویژه و همچنین میزان مرگ و میرها در حال تغییر است.

به گزارش جماران، دکتر علیرضا زالی در جلسه تکریم مدیران پرستاری واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  پرستاران را سردمداران خط مقدم مقابله با ویروس کرونا توصیف کرد و گفت: موج جدید بیماران کووید ۱۹ فشار کاری مضاعف تری را به سیستم و بهداشت و درمان، خصوصا کادر پرستاری وارد می کند.

وی برنامه‌ریزی منسجم‌تر و کسب مهارت بیشتر برای مقابله با موج احتمالی دوم کرونا را از سوی کادر پرستاری دانشگاه مورد تاکید قرار داد و با اشاره به اقدامات موثر کادر پرستاری دانشگاه توضیح داد: پرستاران در بحران کرونا خوش درخشیدند و برترین کارنامه حرفه‌ای سال‌های اخیر را به نمایش گذاشتند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران گفت: امروز فعالیت بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها با روزهای آغازین اپیدمی کرونا تغییر کرده و بیمارستان‌ها علاوه بر پذیرش بیماران کرونایی میزبان بیماران غیر کرونایی نیز هستند بنابراین بیمارستانها در بخش‌های مختلف باید طبق الگویی متفاوت‌تر از گذشته  فعالیت کنند.

زالی بازنگری برنامه‌های کادر پرستاری بیمارستان‌ها را خواستار شد و توضیحاتی درباره تامین زیرساخت‌های اجرایی قانون بهره‌وری، تقلیل ساعت کاری، ارتقا استخدامی و تعرفه گذاری خدمات پرستاری ارائه داد و همچنین درادامه از تلاش‌های دانشگاه برای دریافت مطالبات پرستاری به عنوان وظیفه صنفی حاکمیتی خبر داد و تاکیدکرد: لازم  است بسته‌های تشویقی، مالی و استخدامی گروه‌های پرستاری با ضمانت اجرایی بررسی و ارائه شود.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با بیان اینکه شغل و حرفه پرستاری از گذشته‌های دور با نظم و انتظام ویژه‌ای عجین شده؛ تعامل و همگرایی بیشتر مدیران  پرستاری بیمارستان‌ها را با پرسنل خواستار شد.

زالی به روز رسانی دانش پرستاری را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: حرفه پرستاری نیازمند بازآموزی، به روز رسانی و ارتقا در حوزه های پژوهشی و آموزشی است.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران ادامه داد: دفاتر پرستاری بیمارستان‌ها باید به دفاتر علمی با رویکرد توجه به ارتقا آموزشی و مهارتی تبدیل شوند و در صحنه اجرایی مشارکت بیشتر داشته باشند.

آسیب شناسی بین حوزه  درمان و آموزش در رشته پرستاری یکی دیگر از مواردی بود که دکتر زالی لزوم توجه به آن را خواستار شد و تاکید کرد: باید در این حوزه از حداکثر ظرفیت‌ها بهره جست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، جلسه تکریم مدیران پرستاری واحدهای تابعه دانشگاه با حضور دکتر سید هادی میرهاشمی معاون درمان، دکتر حائری مشاور رییس دانشگاه و فروغ مولا مدیر پرستاری معاونت درمان دانشگاه برگزار شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.