سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، جنگ کنونی نیروهای این کشور با داعش را جنگ اطلاعاتی دانست و افزود: عملیات مشترک ارتش عراق با استفاده از عملیات پیش‌دستانه علیه داعش، دستاوردهای زیادی به همراه داشته است.

به گزارش جماران؛ سرتیپ "یحیی رسول" سخنگوی فرمانده‌ کل نیروهای مسلح عراق یکشنبه شب گفت: برای مبارزه با تروریسم به هیچ نیروی نظامی خارجی نیاز نداریم.

وی در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه خبری "المیادین" اعلام کرد، ما دارای بخش‌های مختلف نظامی هستیم که عراق را از  [اشغال تروریست‌های داعش] آزاد کرده‌اند و هرچند که ما نیازمند فناوری هستیم، اما نیروهای عراقی توانایی حفظ حاکمیت ملی کشور را دارند.

وی با بیان این که "تمرکز اصلی نیروهای عراقی بر تأمین امنیت در مناطق مرزی با سوریه است" افزود: داعش به لحاظ نظامی پایان یافته است، اما در برخی موارد باقی‌مانده عناصر این گروهک تروریستی به عملیات نظامی دست می‌زنند.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، جنگ کنونی نیروهای این کشور با داعش را جنگ اطلاعاتی دانست و افزود: عملیات مشترک ارتش عراق با استفاده از عملیات پیش‌دستانه علیه داعش، دستاوردهای زیادی به همراه داشته است.

سرتیپ رسول تصریح کرد: اگر گروه‌های تروریستی در صدد نفوذ از خاک سوریه به عراق باشند، با پاسخ قاطع ما رو به رو خواهند شد.

وی افزود، مرکز هماهنگی چهارگانه شامل ایران، عراق، سوریه و روسیه همچنان به قوت خود باقی است.

سرتیپ رسول افزود: آنچه برای عراق حائز اهمیت است، این است که روابط حسنه‌ای با تمام کشورهای عربی و دیگر کشورها داشته باشیم.

وی همچنین سازمان بسیج مردمی (الحشد الشعبی) را بخشی از سیستم نظامی عراق، پشتیبان و حامی ارتش این کشور دانست.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تصریح کرد: الحشد الشعبی بخشی از نیروهای امنیتی و اطلاعاتی عراق است و ما به وجود و دستاوردهای آن‌ها افتخار می‌کنیم.

گروه تروریستی داعش در هفته‌های گذشته در مقایسه با یکی دو سال قبل در مناطق شمال، غرب و شرق پایتخت عراق در استان‌های صلاح‌الدین، دیاله و الانبار فعالیت‌های زیادی داشته است.

شماری از رهبران سیاسی عراق در واکنش به تحرکات اخیر داعش، با بیان این که این اقدامات با تحریک آمریکایی‌ها برای ادامه حضور نیروهایشان در عراق صورت می‌گیرد، خواهان بازنگری در طرح‌های امنیتی برای مقابله با این گروه تروریستی، تقویت فعالیت‌های اطلاعاتی، کنترل مرزها و انهدام هسته‌های خفته داعش شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.