معاون قوانین مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره فعالیت قوه مقننه ضمن خیر مقدم به مهمانان و نمایندگان، اسامی هیات رئیسه سنی را قرائت کرد.

به گزارش جماران؛ معاون قوانین مجلس شورای اسلامی اسامی اعضای هیأت رئیسه سنی مجلس یازدهم را قرائت کرد.

حسین میرمحمد صادقی معاون قوانین مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره فعالیت قوه مقننه ضمن خیر مقدم به مهمانان و نمایندگان، اسامی هیات رئیسه سنی را قرائت کرد.

وی ادامه داد: سید رضا تقوی متولد 7 تیرماه 1325 از حوزه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به عنوان رئیس سنی، سید مصطفی میرسلیم متولد 19 خرداد 1326 از حوزه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به عنوان نایب رئیس سنی، روح الله نجابت متولد 8 خرداد 1368 از حوزه شیراز و زرقان به عنوان دبیر اول، محسن فتحی متولد 15 شهریور 1366 از حوزه انتخابیه سنندج و کامیاران به عنوان دبیر دوم جلسه را اداره می کنند.

میرمحمدصادقی پیش از اعلام اسامی هیات رئیسه سنی با شعری از نظامی گنجوی سخنان خود را آغاز کرد و گفت: بسم الله الرحمن الرحیم - هست کلید در گنج حکیم . فاتحه فکرت و ختم سخن, نام خدایست بر او ختم کن.

معاون قوانین مجلس ادامه داد: سروران گرامی، نمایندگان ارجمند، مهمانان گرانقدر، جای بسی خوشبختی است که در پایان ماه صیام ماه رحمت الهی و خودسازی بندگان و پس از پشت سر گذاشتن عید سعید فطر جشن طاعت و عبودیت مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم را در موعد مقرر به تاریخ امروز تاریخ 7 خرداد 99 در محل مجلس شورای اسلامی برگزار می کنیم.

وی بیان داشت: مجلس و پارلمان بی تردید در همه نظام های مردم سالار بالاترین نماد مردم سالاری و تعیین کننده نقش مردم در قانونگذاری است که چگونگی روابط بین قوای حاکم، روابط مردم با نظام و روابط بین مردم را تعیین کرده و سامان می دهد بدین ترتیب تضمین حاکمیت قانون در جامعه جز از طریق یک مجلس قوی و مورد احترام و برآمده از آرای آحاد مردم جامعه ممکن نیست.

میرمحمد صادقی تصریح کرد: از همین رو است که در نظام ما نیز که به مردم سالاری دینی ارج می دهند اهمیت مجلس و نقش بی بدیل آن همواره در سخنان بنیانگذار این نظام حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری مدظله العالی مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی با بررسی اسناد و مدارک موجود و اعتبارنامه های منتخبین مجلس یازدهم دو تن از مسن ترین و دو تن از جوان ترین نمایندگان را مشخص کرده است که اینک در اجرای ماده 10 قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اسامی آن ها به عنوان اعضای هیات رئیسه سنی مجلس یازدهم اعلام می کنم تا نسبت به اجرای وظایف شش گانه مذکور در ماده 11 قانون آئین نامه داخلی که عبارت از اداره جلسه افتتاحیه و جلسات بعدی تا زمان انتخاب هیات رئیسه، انجام مراسم تحلیف، اقتراح شعب، توزیع اعتبارنامه ها بین شعب، برگزاری انتخابات هیات رئیسه و تمشیت امور اداری مجلس تا زمان انتخاب هیات رئیسه می باشد اقدام نماید.

معاون قوانین مجلس بیان داشت: با توجه به اینکه جلسه با حضور بیش از دو سوم نمایندگان طبق ماده 2 قانون آئین نامه داخلی رسمی است، با استعانت از حضرت باری تعالی از جناب آقای تقوی به عنوان رئیس و آقایان نجابت و فتحی به عنوان دبیران هیات رئیسه سنی درخواست می کنم تا با حضور در جایگاه هیات رئیسه اداره جلسه افتتاحیه را برعهده بگیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1440237
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.