نبوی با یادآوری این‌که «تنها یک سال از عمر دولت روحانی باقیمانده است»، گفت: توصیه من به دولت این است که در این یکسال باقیمانده هم سیاست برجامی خود را حفظ کند؛ چراکه مشکلات اقتصادی امروز کشور نیز دقیقاً با این بحث سیاست خارجی گره خورده است.

به گزارش جماران؛ یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب به بیان توصیه‌هایی خطاب به رییس‌ جمهور در واپسین سال عمر دولت دوازدهم پرداخت.

بهزاد نبوی در دیدار سیاسیون با رییس‌ جمهور با بیان این‌که «مهمترین مشکلات کشور از ابتدای روی کار آمدن دولت روحانی مشکلات اقتصادی بود»، اظهار کرد: دولت روحانی با امضای توافقنامه برجام که به اعتقاد من بزرگترین دستاورد بین‌المللی کشور است، کار بزرگی انجام داد اما از همان ابتدا دوستانی در داخل و بعد با روی کارآمدن ترامپ در آمریکا شرایطی به وجود آمد که نتوانستیم از دستاوردهای برجام برای حل مشکلات اقتصادی کشور استفاده کنیم.

وی افزود: امروز مشکلات اقتصادی ما چندبرابر شده است، هم مشکلات اقتصادی قبلی برجا مانده و هم مشکلات ناشی از کرونا در تمامی دنیا ایجاد شده در کنار مشکل تحریم‌های بی‌سابقه که هیچ شباهتی به تحریم‌های بین‌المللی سابق ندارد بسیار اوضاع اقتصادی کشور را بدتر کرده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: تصور می‌کردم با همه‌گیری جهانی کرونا و این‌که همه دنیا درگیر یک مشکل مشترک است، نوعی وفاق و همکاری میان کشورهای جهان به وجود آید اما هم رفتار دولت آمریکا و هم رفتار برخی مسئولان در کشور نشان داد که این امید درست نیست و چنین اتفاقی نخواهد افتاد.  

نبوی با یادآوری این‌که «تنها یک سال از عمر دولت روحانی باقیمانده است»، ادامه داد: توصیه من به دولت این است که در این یکسال باقیمانده هم سیاست برجامی خود را حفظ کند؛ چراکه مشکلات اقتصادی امروز کشور نیز دقیقاً با این بحث سیاست خارجی گره خورده است.

وی تصریح کرد: توصیه می‌کنم که به هیچ عنوان به خروج از برجام رضایت ندهید؛ چراکه به مراتب مشکلات اقتصادی کشور را بدتر می‌کند و به مشی اعتدالی در سیاست خارجی را رها نکنید و به روابط خود با اروپا، روسیه و چین را حفظ و گسترش دهید.

نبوی در پایان اظهار کرد: به رفتارهای تندوتیزی که در گوشه و کنار می‌شود گوش ندهید که بخواهید برای این‌که از آنان عقب نمانید، تندتر از ایشان موضع بگیرید. اگر این اتفاقات بیفتد ان‌شاالله مشکلات داخلی هم می‌تواند کم شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
20 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.