معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه با بیان اینکه بانک مرکزی علاقمند است اینستکس فعال شود، افزود: بر این اساس امیدواریم بعد از مواردی که آن کالاها وارد ایران شد، در آینده نیز بتوانیم از این ساز و کار برای خریدهای خودمان از اروپا استفاده کنیم.

به گزارش جماران؛ معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه گفت: معاملات تجاری از طریق اینستکس در حال حاضر برای ایران قانع کننده نیست.

غلامرضا انصاری در پاسخ به این سوال که از طریق اینستکس از یک شرکت آلمانی محصولات دارویی خریداری و در فروردین امسال وارد بازار کشور شد و بانک مرکزی در حال رایزنی برای معامله‌ای جدید است، گفت: این ساز و کار (اینستکس) اگرچه برای ما قانع کننده نیست، اما فعالیت‌های محدودی را قبل از عید با آن شروع کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی نیز علاقمند است اینستکس فعال شود، افزود: بر این اساس امیدواریم بعد از مواردی که آن کالاها وارد ایران شد، در آینده نیز بتوانیم از این ساز و کار برای خریدهای خودمان از اروپا استفاده کنیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امورخارجه درباره اینکه اروپائی‌ها آیا همکاری‌های لازم را در این باره دارند، گفت: هرچند طرف‌های اروپایی همکاری‌دارند، اما نوع و تعداد کالاها محدود است و امیدواریم در آینده این مجموعه خودش در بخش تمام کالاها، امکان تجارت میان دو کشور را فراهم کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.