وزیر امور خارجه از بازگشت سیروس عسگری در آینده نزدیک به کشور خبر داد و تاکید کرد: سیروس عسگری از اتهاماتی که علیه وی زده شده، تبرئه شده و اگر تست کرونای وی منفی باشد،می تواند با اولین پرواز به کشور بازگردد.

به گزارش جماران، «محمدجواد ظریف» عصر امروز پس از جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جمع خبرنگاران گفت: سیروس عسگری ان‌شاالله به زودی به کشور برمی‌گردد. ایشان آزاد هستند اما با مشکل اقامت در آمریکا روبه‌رو هستند.

وی با بیان اینکه سیروس عسگری از اتهاماتی که علیه ایشان زده شده، تبرئه شدند، اظهار داشت: ما به شدت فعال بودیم که زمینه را برای پرواز بازگشت ایشان فراهم کنیم. همه اقدامات انجام شده است.

وزیر امور خارجه ادامه داد: اگر تست کرونای سیروس عسگری منفی باشد، ایشان می‌توانند با اولین پرواز به کشور بازگردد.

ظریف همچنین درباره مبادله زندانیان ایرانی وآمریکایی هم گفت: بنده مهرماه سال ۹۷ بر اساس تصمیمی که گرفته شد، در نیویورک اعلام کردم که جمهوری اسلامی آمادگی دارد کلیه زندانیان ایرانی که در آمریکا یا سایر کشورها با فشار آمریکا زندانی هستند، را با کلیه زندانیان آمریکایی مبادله شود. این صحبتی بوده که ما از آن زمان کردیم اما آمریکایی‌ها به این صحبت پاسخ ندادند. 

ظریف همچنین درباره آخرین اقدامات انجام شده برای پیگیری ماجرای مهاجران افغانستانی گفت: این اتفاق حادثه تلخی بوده که وزارت کشور و شورای امنیت بررسی حادثه را از همان روز شروع کردند.

وی افزود: دوستان ما اعتقاد دارند که حادثه در خاک افغانستان اتفاق افتاده اما به دلیل اهمیت افغانستان برای جمهوری اسلامی و اهمیت روابط برادرانه‌ای که با افغانستان داریم، قرار است هیئت مشترکی در دو کشور این کار را انجام دهد.
وزیر امور خارجه اضافه کرد: تشکیل این هیات پیشنهاد ما به‌آقای اتمر ( وزیر خارجه افغانستان) بوده و انشاالله در آینده نزدیک این کار صورت خواهد گرفت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.