بیش از یکصد تن از خبرنگاران ایرنا در حمایت از مدیرعامل این خبرگزاری نامه ای خطاب به رئیس جمهور نوشتند.

به گزارش جماران، متن نامه خبرنگاران ایرنا به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری

با سلام و احترام

بیش از 25 ماه متوالی از مدیریت دکتر «سید ضیاء هاشمی» بر یکی از قدیمی‌ترین رسانه‌های نوشتاری ایران می‌گذرد؛ زمان کوتاهی که در آن اتفاقات بزرگ رخ‌داده است. اتفاقاتی که برای تحقق برخی از آنها شاید نیاز به یک دهه زمان و مدیریت ثابت بود.

راز موفقیت دکتر هاشمی و سرعت تحولات سازمانی در چند عامل مهم ریشه دارد که عبارتند از؛

1- دکتر ضیا‌ء هاشمی از آن دسته مدیرانی است که رفتار سازمانی و مدیریتی را تنها در پشت میز خشک ریاست تعریف نخواهد کرد بلکه راهبرد سازمانی را بر اساس نیاز جامعه و کارکنان طراحی می‌کند. این ویژگی مهم او ناشی از چند دهه ارتباط مستقیم با نسل‌های مختلف است. بدون شک چند دهه حضور این استاد جامعه‌شناسی در محیط آموزشی و ارتباط با نسل‌های مختلف از او یک تئوریسین حوزه رفتاری ساخته است.

2- انتخاب هوشمندانه دکتر هاشمی در دی‌ماه سال 1396 از سوی هیات دولت و شخص رئیس‌جمهوری نشان از آن داشت که دکتر «حسن روحانی» به‌عنوان منتخب 24 میلیون ایرانی، برای تحقق وعده‌های انتخاباتی خود در بخش‌های مختلف مصمم است.‌

هاشمی پس از این انتصاب، با سرمشق قرار دادن تمام وعده‌ها به دنبال تحقق آن‌ها در سازمان خبری ایرنا بود. جوان‌گرایی بدون سوگیری‌های جنسیتی یکی از اقداماتی بود که این مدیر توانمند با اجرایی کردن آن نشان داد که دولت دوازدهم برای 24 میلیون رای مردم در خرداد 96 احترام زیادی قائل است او با این کار ضمن بهره‌گیری از نیروی جوان برای پیشبرد کار خبری، بانوان شاغل و توانمند در ایرنا را به سمت‌های مدیریتی مهمی منصوب کرد.

3- روحیه این مدیر به‌گونه‌ای است که وی هیچ‌گاه کارکنان خبرگزاری ایرنا را نامحرم در مسائل سازمانی قلمداد نمی‌کند، بلکه با اقدامات خود دیوارهای نفوذناپذیر مدیریتی سازمان را به اتاق شیشه‌ای تبدیل کرده است که گروه‌های مختلف شاغل در آن می‌توانند فعالیت مدیرعامل قدیمی‌ترین خبرگزاری ایران را رصد کنند. او با جلسات فصلی و رو در رو با کارکنان، مدیران و معاونان بخش‌های مختلف را موظف به گزارش دهی کرد. او این گام را در راستای تحقق شعار شفاف‌سازی که یک اصل محوری در دولت دوازدهم است، برداشت.

4- دکتر هاشمی در 30 ماه گذشته نشان داد که در کار خبر، اولویت کمی گرایی نیست بلکه او با اقدامات خود در کنار تحقق شعار کیفی گرایی در کار خبر، زیرساخت‌های لازم برای تحقق شعار سه‌گانه ایرنا (سرعت، دقت و صحت) فراهم کرد؛ زیرساخت‌هایی که در چند دهه گذشته تغییر در آن برای کارکنان این سازمان به‌ویژه خبرنگاران یک رؤیا بود.

به‌روز کردن تحریریه خبری ایرنا، چابک سازی کارهای سازمانی و غلبه بر کاغذبازی‌های زمان‌بر از مهم‌ترین اقداماتی است که در سازمان خبرگزاری ایرنا برای چند دهه از او به یادگار خواهد ماند.

در زمان کوتاه مدیریت دکتر هاشمی بر خبرگزاری ایرنا اقداماتی مانند بازنگری برنامه آموزش حرفه‌ای خبرنگاران،ایجاد نهضت آموزشی در ایرنا و برگزاری دوره‌های حضوری و مجازی تخصصی مدیریتی و عمومی برای کارکنان بخش اداری و خبری  و راه‌اندازی کار گروه شتاب دهی و نوآوری ایرنا (مدیاتک) انجام گرفت.

در بخش خبر نیز اقداماتی مانند توسعه نگاه تحلیلی و تبیینی به خبر در قالب  پرونده‌های خبری و پرسش از خب، تدوین مرام‌نامه حرفه‌ای، ایجاد ساز و کار برای پایش مرام‌نامه حرفه‌ای، تدوین شیوه‌نامه (استایل‌بوک ایرنا)، راه‌اندازی زیر سایت ایرنا چینی، راه‌اندازی زیر سایت ایرنا زندگی، راه‌اندازی IPTV ، راه‌اندازی آژانس عکس انگلیسی، طرح راه اندازی عکس فارسی و سایت ارشیو اسناد، راه اندازی مدرسه خبر ایرنا، پورتال و پوسته جدید ایرنا و یکپارچه سازی همه دیتابیس‌های ایرنا و راه‌اندازی آرشیو سی ساله خبرگزاری انجام شد که اقداماتی غیر قابل انکار در یک سازمان خبری به شمار می روند.

همچنین در 25 ماه گذشته مدیریت کنونی توسعه فعالیت‌های داده‌کاوی از طریق ایجاد شورای راهبردی داده‌کاوی، حضور فعالانه‌تر در فضای مجازی از جمله ایجاد کانال و صفحات اختصاصی ایرنا و باز کردن نظرات ( کامنت‌ها) تحت ضوابط ایرنادر دستور کار قرار گرفت.

یکی دیگر از مهمترین اقدامات دکتر هاشمی توسعه دیپلماسی رسانه ای بود که با برگزاری نشست کمیته راهبردی «اوانا» به اوج خود رسید این نشست در تابستان سال 1397 با حضور 15 کشور در تهران برگزار شد. این اقدام موجب شد تا مجموعه خبرگزاری ایرنا  به ریاست دوره آینده این سازمان خبری برسد.

 در بخش اقتصادی نیز توجه به رفاه همکاران، تنوع بخشی به خدمات،  رسیدگی به قراردادهای نیروهای محلی ایرنا در خارج از کشور،پیگیری و حل مشکلات حقوقی و اسناد ملکی ایرنا در داخل و خارج از کشور و جلوگیری از مصادره و فروش اموال ایرنا در خارج از کشور مورد توجه مدیران سازمان در دوره ریاست دکتر هاشمی بود.

مجموعه کارکنان و خبرنگاران شاغل در بخش‌های مختلف خبرگزاری ایرنا، ضمن قدردانی از مجموعه دولت دوازدهم برای انتصاب دکتر «سید ضیاء هاشمی» به مدیریت این سازمان، با اعلام حمایت ز این مدیر توانمند، اعلام می‌دارند که در راستای اعتلای ایران اسلامی و تحقق شعارهای محوری دولت دوازدهم و شخص دکتر «حسن روحانی»، از هیچ کوشش برای موفقیت این دولت دریغ نخواهند کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.