طبق توضیحات دادستان ماهشهر، تعداد هشت نفر از بستگان متوفی که در شکل‌گیری تجمع نقش داشتند، با صدور دستور قضایی و اقدام پلیس اطلاعات نیروی انتظامی شناسایی و بازداشت شدند.

به گزارش جماران؛ دادستان ماهشهر گفت: هشت نفر از بانیان برگزاری یک مجلس ترحیم در ماهشهر به دلیل بی‌توجهی به هشدارهای داده شده در خصوص برگزار نکردن مجالس عزاداری در زمان کرونا بازداشت شدند.

مهدی محمدی اظهار داشت: توجه نکردن به دستورالعمل‌های بهداشتی و نادیده گرفتن قوانین و ایجاد تجمع و تیراندازی موجب شد تا تعداد هشت نفر از بستگان متوفی که در شکل‌گیری تجمع نقش داشتند، با صدور دستور قضایی و اقدام  پلیس اطلاعات نیروی انتظامی شناسایی و بازداشت شوند.

وی با بیان اینکه پیش از این هشدار لازم مبنی بر برگزار نشدن چنین مراسم‌هایی داده شده بود افزود:در شرایط کنونی که امکان شیوع ویروس کرونا بسیار بالا است، بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزاری هرگونه تجمع ممنوع و به جد و بدون اغماض با عوامل برپایی اینگونه مجالس برخورد می شود.

محمدی گفت: با برگزار کنندگان مجالس عزا که موجب تجمع مردم می‌شوند و همچنین مجالسی که در آن اقدام به تیراندازی می‌شود برخورد قانونی خواهد شد.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به  ۲۰۰ کشور سرایت کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.