تازه‌ترین نظرسنجی موسسه گالوپ حاکی است که محبوبیت دونالد ترامپ در دوران بحران کرونا به ۴۳ درصد کاهش یافته است.

به گزارش جماران،  سی‌ان‌ان یکشنبه‌شب گزارش داد که تازه‌ترین نظرسنجی موسسه گالوپ نشان می‌دهد که محبوبیت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در حالی به ۴۳ درصد رسیده است که میزان نارضایتی از او به ۵۴ درصد افزایش یافته است.

در نظرسنجی پیشین این موسسه که در ماه مارس انجام شده بود، ۴۹ درصد از مردم از عملکرد ترامپ راضی بودند و ۴۵ درصد ناراضی. اما نظرسنجی جدید حاکی است که محبوبیت او ۶ درصد کاهش و نارضایتی از او ۹ درصد افزایش داشته است.

در آغاز شیوع کرونا در آمریکا محبوبیت رییس جمهوری این کشور رشد قابل توجهی داشت، به طوری که میزان خالص رضایت (عدد محبوبیت منهای عدد نارضایتی) در بالاترین حد از زمان رسیدن او به قدرت قرار داشت.

اما داده‌های نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که با گذشت زمان و افزایش درگیری ایالات متحده با شیوع کرونا، محبوبیت ترامپ کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

همه گیری ویروس کرونا که ترامپ در ابتدا باوری به آن نداشت، اکنون دولت او را در مخمصه بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی ویا ادامه روند قرنطینه و بسته ماندن مراکز کوچک و بزرگ کسب‌وکار در این کشور گرفتار قرار داده است. 
درحالی که آمریکایی‌های فاقد شغل و بی‌پول در تلاش برای یافتن وعده غذای رایگان هستند، ترامپ با بهره جستن از اعتراض‌های مردم آمریکا برای برداشته شدن قرنطینه و بازگشت به سرکار، با فرمانداران ایالت‌هایی که مخالف این موضوع هستند به جنگ نیابتی پرداخته و تلاش دارد تا از وضعیت پریشان برای افزایش محبوبیت خود در انتخابات آبان ماه سود بجوید. 

ترامپ در این جنگ نیابتی با توجه به شرایط ملتهب اجتماعی بوجود آمده تلاش می‌کند فرمانداران ایالت‌های آمریکا را تحت فشار بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی قرار دهد؛ اما بسیاری از فرمانداران که با موج جدید اعتراض‌های حمایت و هدایت شده از سوی ترامپ برای رفع قرنطینه مواجه‌اند، می‌گویند مطابق قانون اساسی، خود را مسئول حفظ سلامت و ایمنی شهروندان می‌دانند و قصد ندارند در لغو قرنطینه‌ تعجیل کنند زیرا از بازگشت موج دیگر شیوع کووید۱۹ بسیار نگرانند. 

بسیاری از کارشناسان، وضعیت موجود به بار آمده ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا را متوجه سوء مدیریت ترامپ می‌دانند که به هشدارهایی که به وی در ماه‌های ژانویه و فوریه (دی و بهمن) داده شده بود، اهمیتی نداده است. 

اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از ۲ میلیون و ۳۷۰ هزار نفر رسیده که از این تعداد نیز بیش از ۱۶۳ هزار نفر جان باخته‌اند. 

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا نیز در حال حاضر از ۷۴۲ هزار نفر فراتر رفته که از این تعداد بیش از ۳۹ هزار نفر جان باخته‌اند؛ میزان مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا حدود یک سوم مبتلایان در جهان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.