سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت درصدد تهیه بسته‌های حمایتی از اقشار آسیب‌پذیر از شیوع کرونا است.

به گزارش جماران، اسدالله عباسی  در حاشیه جلسه روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران ضمن تشریح جلسه امروز، گفت: درباره نحوه تشکیل جلسات علنی مجلس در هفته‌های بعد، در جلسه فردا عصر هیأت رئیسه مجلس تصمیم گیری خواهد شد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس، گفت: به‌رغم اینکه حدود ۲۰ نماینده مجلس تست مثبت کرونا داشتند، امروز با اهتمام همکاران با حضور ۲۰۸ نفر جلسه علنی را آغاز کردیم که البته به علت تأخیر ورود وزرای بهداشت و کشور و رئیس سازمان برنامه و بودجه جلسه ما نیز با تأخیر شروع شد.

عباسی در ادامه با بیان اینکه رؤسای کمیسیون های تخصصی مجلس در جلسه امروز درباره انتظارات مجلس به ایراد نطق پرداختند، اظهار داشت: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره مسائل مربوط به تعطیلی آموزش عالی و مدارس و همچنین ضرورت تعیین دقیق زمان بازگشایی و برگزاری کنکور گزارشی ارائه کرد همچنین رئیس کمیسیون اقتصادی درباره کم و کیف رسیدگی به معیشت کسانی که فرصت شغلی خود را از دست داده و بیکار شدند، صحبت کرد.

وی افزود: رییس کمیسیون صنایع در خصوص ضروریات بخش خودروسازی، قطعه سازی و صنایع کوچک صحبت کرد، رییس کمیسیون کشاورزی نیز درباره تولیدات کشاورزی و نحوه واردات و صادرات و رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی نیز در خصوص شعار جهش تولید که امسال مقام معظم رهبری نام گذاری کرده و ریاست مجلس نیز در نامه ای در ۱۰ بند بر آن تأکید کرد، گزارشی از ۵ جلسه‌ای که تا کنون تشکیل داده اند، ارائه کرد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین رییس کمیسیون اجتماعی و نایب رییس کمیسیون بهداشت نیز درباره موضوعات مربوط به کمیسیون خود گزارشی ارائه کردند.

عباسی در ادامه با اشاره به نطق وزرای کشور و بهداشت و رییس سازمان برنامه، عنوان کرد: نوبخت درباره بودجه کافی برای حمایت و بسته های حمایتی از اقشار آسیب پذیر جامعه و ضرورت شناسایی آنها و جامعه هدف گزارش دادند و وزیر کشور و وزیر بهداشت نیز در خصوص روند رسیدگی به درمان افراد بیمار و چگونگی قطع زنجیره ارتباط میان کسانی که مبتلا به ویروس بوده اند و افراد سالم گزارشی ارائه کردند و در ادامه نیز نقطه نظرات نمایندگان گفته شد.

وی در ادامه درباره جلسه فردا با موضوع رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی عنوان کرد: فردا این جلسه برگزار می شود که البته هنوز حضور رییس جمهوری در آن قطعی نیست و ممکن است معاون اول رییس جمهوری برای دفاع از برنامه های وزیر پیشنهادی در جلسه حضور یابد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره وضعیت جسمانی رییس مجلس خاطرنشان کرد: خوشبختانه لاریجانی در منزل تحت مراقبت های پزشکی بوده و حال وی رو به بهبود است لذا امید داریم تا هفته آینده در جلسات حضور یابند؛ چگونگی تشکیل جلسات هفته آینده نیز در جلسه هیأت رئیسه که بعد از صحن علنی فردا و با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار می شود، تعیین تکلیف خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1401306
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.