خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع آگاه از برنامه ریزی‌ها برای برگزاری نشست ۱۸ فروردین (۶ آوریل) اوپک پلاس نوشت: اکثر شرکت‌کنندگان در این نشست آماده هستند تولید نفت خود را کاهش دهند.

به گزارش جماران، قیمت نفت در مارس (فروردین) امسال و به دنبال شکست عربستان وروسیه برای دستیابی به توافقی برای کاهش تولید در جریان بحران شیوع بیماری کووید-۱۹ به پایین ترین سطح رسید.

اسپوتنیک به نقل از منبع آگاه از برنامه های این نشست افزود: محمد براکیندو دبیر کل اوپک در تماس مستمر با کشورهای اوپک پلاس است و شرکت کنندگان اصلی این گروه با برگزاری نشست ۶ آوریل موافق هستند و بیشتر آنها آماده کاهش تولید هستند و احتمال این که به توافق برسند بسیار زیاد است.

وی گفت: فضای امروزمثبت بود و بیشتر اعضای این گروه از برگزاری نشست حمایت می کنند. احتمال توافق بسیار زیاد است زیرا بیشتر شرکت کنندگان آماده هستند تولید نفت را کاهش دهند. در حال حاضر اوضاع شفاف تر است و اکثر اعضا خوشبین هستند.

پیشتر مشاور «زامینا علی اف» وزیر انرژی جمهوری آذربایجان گفت که نشست اوپک پلاس قرار است روز دوشنبه از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و اعضای کابینه اش به همراه مقام های صنعت نفت روسیه روز جمعه از طریق ویدئو کنفرانس درباره وضعیت بازارهای انرژی در جهان گفت وگو کردند.

رئیس جمهوری روسیه گفته است وضعیت کنونی علاوه بر خطرات اقتصادی تهدید اکولوژیکی و تکنوژنیک را به دنبال دارد.

وی اظهار داشت با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره وضعیت بازارهای انرژی مذاکره کرده است و دو طرف درباره اوضاع کنونی بازار ابراز نگرانی کرده اند.

قیمت نفت در ماه مارس امسال به دنبال شکست توافق اعضای اوپک پلاس درباره کاهش تولید و در بحبوحه بحران کووید-۱۹ افزایش شدیدی داشت که این امر به رکود در فعالیت های اقتصادی جهان منجر شد.

روسیه پیشنهاد کاهش تولید در سطح مورد توافق قبلی را داده اما عربستان و دیگر متحدانش تاکید دارند که تولید نفت باید کاهش بیشتری داشته باشد. روسیه با این پیشنهاد مخالفت کرد؛ اقدامی که ریاض را وادار کرد تا حدی توافق قبلی درباره کاهش تولید را لغوکند. این کشور اعلام کرد تولید خود را ۲۵ درصد افزایش داده و تخفیف های سنگینی را در معاملات آتی نفت خام در ماه آوریل (فروردین) پیشنهاد داد.

توافق نفتی میان اوپک و روسیه روز جمعه گذشته پس از مخالفت مسکو با کاهش تولید بیشتر به دلیل شیوع کرونا، پس از سه سال پایان یافت.

پیش از برگزاری نشست اوپک انتظار می‌رفت توافق یاد شده با مخالفت روسیه همراه شود. رییس جمهوری روسیه روز یکشنبه گذشته از قیمت‌ نفت خام دفاع کرده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.