به گزارش ایرنا سید علی اکبر میرقادری پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پالایشگاه آبادان بعنوان تنها پالایشگاه در کشور است که توانایی تبدیل نفت سنگین به فرآورده نفتی را دارد.

وی کاهش تولید نفت کوره، به روز رسانی و مدرن کردن پالایشگاه و افزایش سودآوری آن را از اهداف و برنامه های پیش بینی شده در این پالایشگاه عنوان کرد و افزود:برای اجرای این طرح ها و برنامه ها از توان فنی ، فکری و طرح های ابتکاری دانشگاهیان حمایت کرده و برای تحقق آنها حاضر به سرمایه گذاری هستیم.

میرقادری گفت:در حال حاضر از ظرفیت بخش های دانشگاهی و غیر نفتی در تولید قطعه های مورد نیاز  پالایشگاه آبادان استفاده می شود و بر این عقیده هستیم که توان تولید  بالای ۹۰درصد قطعه های مورد نیاز پالایشگاه ها در کشور وجود دارد.

وی به فعالیت ۷۴۶ پالایشگاه در جهان و ۱۰ پالایشگاه نفت در ایران اشاره کرد و افزود:پالایشگاه آبادان به عنوان یک قطب صنعتی در منطقه و کشور شناخته می شود که بیش از ۲ هزار نفر به صورت مستقیم و ۱۰ هزار نفر به صورت غیر مستقیم در آن مشغول فعالیت هستند.

میرقادری به اجرای فاز ۲ پالایشگاه آبادان و پیش بینی اجرای  فاز چهار در آن اشاره کرد و اظهار داشت:با اجرای این ۲ فاز پالایشگاه آبادان به یکی از پالایشگاه های برتر جهان تبدیل می شود.

وی افزود: اجرای فاز۲ پالایشگاه آبادان با وجود تحریم از روند اجرایی خوبی برخوردار است و فاز چهار نیز در مراحل ابتدایی است طبق پیش بینی و برنامه اجرایی این ۲ فاز تا سه تا چهار سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.

مدیر عامل پالایشگاه آبادان گفت: پالایشگاه آبادان توجه خاصی به مسائل زیست محیطی دارد و تا پایان سال آینده فلرهای نفتی پالایشگاه جمع آوری خواهد شد.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان بازسازی این پالایشگاه بعد از جنگ تحمیلی را یک افتخار برای کشور دانست و گفت: پالایشگاه آبادان بعد از جنگ با اتکا به توان داخلی و توسط متخصصان بومی و بدن کمک از خارج بازسازی و در مدار تولید قرار گرفت.

وی در ادامه در خصوص وضعیت تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان کفت:۹۹ درصد مشکلات این تیم ارتباطی به پالایشگاه نفت آبادان ندارد.

وی افزود:تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان با حمایت مالی پالایشگاه به مقام  قهرمانی رسید و سعی داریم این تیم در مسابقات آسیایی و کشور حضوری موفق داشته باشد.

پالایشگاه نفت آبادان یکی از بزرگترین پالایشگاه ایران است که فرآورده‌های همچون گاز مایع، بنزین موتور، نفت سفید، نفت گاز،سوخت جت، نفت کوره، انواع روغن موتور پایه، انواع قیر، انواع حلال‌ های نفتی، گوگرد، نفتای (خوراک آروماتیک پتروشیمی بندرامام)  تولید می کند. 
ساخت این پالایشگاه در سال ۱۲۹۱ هجری شمسی به پایان رسید و تا آغاز جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۵۹ بزرگترین پالایشگاه دنیا با ظرفیت تصفیه ۶۲۸ هزار بشکه نفت در روز به شمار می رفت . 
پالایشگاه آبادان به وسیله خطوط لوله به چندین میدان نفتی و بندر ماهشهر متصل شده است، خط لوله‌ آن از آبادان به سمت تهران کشیده شده و  در طول مرزهای شمالی کشور از مشهد تا تبریز امتداد دارد. 

۳۰۱۵/۶۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.