ربیعی با اشاره به بررسی روند شیوع بیماری کرونا در کشور گفت: خوشبختانه در هیچ استانی سیر صعودی ابتلا و فوت بر اثر کرونا گزارش نشده در برخی استان ها وضعیت ابتلا به کرونا ثابت است و در بیشتر استان ها وضعیت ابتلا و فوت بر اثر کرونا نزولی شده است که این موضوع خبر و گزارش خوبی بود.

به گزارش جماران؛ سخنگوی دولت گفت: در جلسه امروز هسات دولت بحث کالاهای اساسی برای سال ۹۹ مطرح شد. خوشبختانه ارز مورد نیاز برای تأمین کالاهای اساسی به میزانی که وزارت صمت، بهداشت و کشاورزی نیاز دارند، تأمین شد. بنابراین در زمینه تأمین کالاهای اساسی در سال ۹۹ ارز ۴۲۰۰ تومانی تأمین شده است.

علی ربیعی در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار داشت: وزیر صنعت، معدن تجارت، وزیر دفاع و معاونت فناوری سه گزارش مختلف در مورد تجهیزات و مواد ضدعفونی کننده و ماسک را در دولت ارائه کردند.

ربیعی اظهار داشت: خوشبختانه ما در تولید ونتیلاتور که کشورهای پیشرفته در تولید آن دچار مشکل هستند موفق هستیم، پیش از این روزانه ۳۸ ونیتلاتور تولید می شد اما امروز برای تولید روزانه دو هزار ونتیلاتور  قرارداد بسته ایم. تا ۱۵ فروردین ماه  قرارداد تولید دو هزار ونتیلاتور تمدید خواهد شد.

سخنگوی دولت گفت: تولید هر عدد ونتیلاتور ۲۵۰ میلیون تومان قیمت تمام شده اش است امیدواریم با  قراردادهایی که  منعقد شده شرکت های دانش بنیان ما بتوانند ونتیلاتور را تولید کنند تا همه کشور را پوشش دهیم.

ربیعی در خصوص تولید الکل و مواد ضدعفونی کننده گفت: وزارت صمت و دفاع گزارشی را در مورد تولید مواد ضدعفونی کننده و الکل ارائه دادند. رئیس جمهور تاکید کردند که این مواددر میزان بیشتری در فروشگاه ها ارائه شود.

وی ادامه داد: وزارت دفاع آمبولانس و کیسه های مخصوص ایزوله را تولید کرده حتی برای حمل و دفن اجساد نیز این کیسه ها استفاده می شود.

وی با اشاره به بررسی موضوع کیت های آزمایشگاهی در هیات دولت گفت: در حال حاضر ۱۵ هزار کیت آزمایشگاهی داریم که تا ۲۰ هزار کیت تولید خواهد شد. در روزهای اول با کمبود کیت مواجه بودیم اما با تلاش های شرکت های دانش بنیان و وزارت دفاع در تامین کیت های تشخیص وضعیت مناسبی داریم.

وی با اشاره به بررسی روند شیوع بیماری کرونا در کشور گفت: خوشبختانه در هیچ استانی سیر صعودی ابتلا و فوت بر اثر کرونا گزارش نشده در برخی استان ها وضعیت ابتلا به کرونا ثابت است و در بیشتر استان ها وضعیت ابتلا و فوت بر اثر کرونا نزولی شده است که این موضوع خبر و گزارش خوبی بود.

ربیعی با اشاره به ارائه گزارشی از خدمات بانکی به مردم گفت:گزارشی ارائه شد که برخی بانک ها پول برداشت کرده اند، طبق گزارش ارائه شده این کار به صورت اتوماتیک انجام شده، رئیس کل بانک مرکزی اعلام کردند سایتی طراحی شده اگر اعتراضی انجام شود پول ها به سرعت بازگردانده می شود. علاوه بر این گزارشی ارائه شد که برخی اجناس بدون منطق گران شده در این زمینه بحث شد و مقرر شد وزارت صمت تمهیدات بیشتری بیندیشد به هیچ عنوان نباید در دوران کرونا قیمت کالاها بدون منطق افزایش یابد.

وی ادامه داد: دولت برای اینکه تولید برخی شوینده ها و ضدعفونی کننده ها اقتصادی شود اجازه افزایش قیمت  داده بود اما گرانی ها در سایر کالاها در دوران کرونا کنترل خواهد شد.

ربیعی گفت: ارز مورد نیاز کالاهای اساسی در سال ۹۹ به میزانی که وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان اعلام کردند تامین شده است. برای سال ۹۹ در زمینه تامین کالاهای اساسی ارز با نرخ ۴۲۰۰ تومان تامین شد.

سخنگوی دولت با اشاره به بررسی تاثیر بیماری کرونا در تعطیلی کارخانه ها و بیکاری کارگران در جلسه هیات دولت گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارشی را در این وضعیت ارائه کرد.

وی ادامه داد: در مورد اختصاص وام با اعتبار ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی بحث هایی در جلسه مطرح شد. اعطای این وام ها مشروط به حفظ کارگر خواهد بود.

ربیعی گفت: بخشی از جلسه به بررسی مشکلات زندگی مردم اختصاص یافت ممکن است برخی به دلیل مشکلات اقتصادی به تله فقر بیفتند، مقرر شد در این مورد و در مورد توزیع کالاهای اساسی فردا ساعت ۹ صبح ستاد اقتصادی دولت به ریاست رئیس جمهور تشکیل جلسه دهد و در زمینه چگونگی اختصاص ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به بهبود زندگی مردم و کارگران تصمیم گیری خواهد شد.

سخنگوی دولت گفت: مصوبه ای در مورد اساسنامه شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب  داشتیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.