دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درحالی طرح بسته کمک‌های مالی ۲.۲ تریلیون دلاری را پس از تصویب در مجلس نمایندگان امضا کرد که تنها جمهویخواهان در مراسم امضای آن حضور داشتند.

به گزارش جماران، خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار این خبر از مبدا واشنگتن گزارش داد: ترامپ بسته کمک های اقتصادی به مبلغ بی سابقه ۲.۲ تریلیون دلاری را پس از اقدام فوری کنگره در روز جمعه (۸ فروردین ماه ۱۳۹۹) برای حمایت از شرکت ها، خانواده های آمریکایی و منابع لازم  مراقبت های درمانی به  امضا رساند.

بنابراین گزارش ترامپ حین امضای این بسته کمک های مالی ضمن تشکر از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه گفت که این بسته به فوریت برای موارد لازم داده خواهد شد.

این گزارش حاکی است هنگام امضای این لایحه که اکنون بصورت قانون در آمده است، تنها جمهوریخواهان حضور داشتند.

سنای آمریکا این لایحه را پیشتر روز چهارشنبه گذشته (۶ فروردین ۱۳۹۹) به تصویب رسانده بود و برای تصویب نهایی به مجلس نمایندگان فرستاده شد.

آسوشیتدپرس گزارش داد: از مبلغ ۲.۲ تریلیون دلار بسته کمک های مالی قرار است ۱.۲۰۰ میلیارد دلار آن جهت کمک به خانواده های آمریکایی و افراد بیکار که به علت شیوع ویروس کرونا در آمریکا شغل خود را از دست داده اند، اختصاص یابد.

مجلس سنای آمریکا نیز روز پنجشنبه به اتفاق آرا این طرح را با هدف کمک به کارگران بیکار و صنایعی را که به دلیل شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند، تصویب کرده بود. 

استیون منوچین وزیر خزانه‌داریی آمریکا پیش تر درباره این بسته کمک های مالی ۲ تریلیون دلاری گفته بود که کاخ‌سفید طرحی برای  مشکلات معیشتی ناشی از شیوع ویروس کرونا درنظر دارد که ارسال چک هایی به منظور  کمک نقدی برای شهروندان آمریکایی است که  در صورت نهایی شدن این بودجه دولت فدرال قصد  دارد، چک‌های حمایتی را از طریق پست برای همه آمریکایی‌ها ارسال کند. 

دونالد ترامپ که در ابتدای شیوع این ویروس در آمریکا خطر آن  را برای شهروندان آمریکایی ناچیز خوانده بود، با شدت یافتن مبتلایان به ویروس کرونا که تمامی جنبه های اقتصادی، سیاسی، بهداشتی این کشور را در برگرفت، با شرایط پیچیده و بغرنجی مواجه شده است.

هم اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به ۱۰۴ هزار و ۲۰۵ نفر رسیده که یکهزار و ۷۰۱ نفر نیز جان باخته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.