وزیر امور خارجه فرانسه گفت: موضوع لغو تحریم‌های ایران و مشکلات معیشتی پیش روی کشورهای در حال توسعه در اجلاس گروه ۲۰ مطرح می‌شود.

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه پاکستان روز سه‌شنبه در تماس تلفنی با همتای فرانسوی خود درخصوص چالش پیش روی مردم ایران در مبارزه با ویروس کرونا و لزوم لغو تحریم‌های اقتصادی آمریکا رایزنی کرد.

"مخدوم شاه محمود قریشی" طی روزهای اخیر با همتایان خود در ایران،آلمان و برخی از کشورهای عضو اتحادیه همکاری‌های منطقه جنوب آسیا (سارک) در خصوص شیوع ویروس کووید-۱۹ و تحریم‌های آمریکا علیه ایران که برای مقابله با  این ویروس مشکل ساز شده گفت وگو کرده بود.

وزارت امور خارجه پاکستان امروز اعلام کرد: قریشی در رایزنی تلفنی با «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه گفت که ایران به دلیل تداوم تحریم‌های اقتصادی در مبارزه با شیوع کرونا دچار مشکل جدی است.

در این بیانیه آمده است: شیوع گسترده ویروس کووید-۱۹ در ایرا ن بسیار نگران کننده است زیرا تحریم‌ها باعث شده تا تلاش مقامات این کشور برای مهار این بیمار به شدت تحت تاثیر قرار بگیرد.

وزیر امور خارجه پاکستان تاکید کرد: تحریم‌های اقتصادی ایران باید فوری لغو شود تا تهران بتواند با دسترسی به منابع خود علیه ویروس کرونا به طور موثر مبارزه‌کند.

لودریان: تحریم ایران در نشست گروه ۲۰ مطرح می‌شود

براساس بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان ، «ژان ایو لودریان» تاکید داشت که ویروس کرونا یک چالش جهانی است و برای مقابله با آن می‌بایست همکاری‌های مشترک را گسترش دهیم.

وزیر امور خارجه فرانسه افزود: موضوع لغو تحریم‌های ایران و مشکلات معیشتی پیش روی کشورهای در حال توسعه در اجلاس گروه ۲۰ مطرح می‌شود.

روز گذشته وزیر امور خارجه پاکستان در نامه ای به «جوسب بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر بر لزوم لغو تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و حرکت فوری جامعه جهانی در این زمینه تاکید کرد.

قریشی روز یکشنبه گذشته پس از تماس تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص شیوع ویروس کرونا و تشریح موضع اسلام‌آباد علیه تحریم‌های آمریکا، با همتایان خود از نپال، سریلانکا و مالدیو به عنوان اعضای سارک به صورت جداگانه، تلفنی گفت‌ وگو کرد.

وی همچنین در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه آلمان بر لزوم لغو تحریم‌های آمریکا تأکید کرد و گفت: تداوم تحریمهای اقتصادی  مانع جدی پیش روی مردم ایران برای مقابله با ویروس کووید-۱۹ است.

«عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان نیز که پیش‌تر تحریم‌های آمریکا  علیه ایران را ناعادلانه و ظالمانه توصیف کرده بود، روز یکشنبه در پیامی خطاب به دونالد ترامپ از آمریکا خواست تا این تحریم‌ها لغو شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.