مسوول روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت که با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و همکاری با ستاد مقابله با این بیماری، شبستان و تربت‌خانه‌های بقاع متبرکه استان تا اطلاع بعدی تعطیل است.

به گزارش جماران، اسفندیار سلمانی روز سه شنبه اظهار داشت: با وجود بسته نگه داشتن بقاع متبرکه و تعطیلی مراسم های مذهبی و نمازجماعت، علاوه بر اذان، بیانات رهبر معظم انقلاب در آغاز سال جدید از طریق بلندگوهای این اماکن پخش می شود.

وی گفت: ویژه برنامه های استقبال از نوروز در بقاع متبرکه لغو شد و طرح های پیشگیری از ویروس کرونا به عنوان جایگزین آن اجرا می شود.

سلمانی افزود: فعالیت کارگاه های تولید ماسک برای تامین بخشی از نیاز استان در تعدادی از بقاع متبرکه و موقوفه ها با همکاری سایر نهادها و ارگان ها در دست انجام است.

وی ابراز امیدواری کرد: هم استانی ها با مشارکت فعالانه در پویش " ماندن در منزل"، ویروس کرونا را شکست دهند تا درهای اماکن مذهبی هر چه زودتر به روی زائران باز شود.

طبق گزارش عبدالرضا فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، تاکنون ۸۲ تن از ساکنان این استان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند.

ابتدای امسال هم وقوع بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در گلستان، برنامه های نوروزی دستگاه های خدمات رسان از جمله اوقاف و امور خیریه استان را تحت تاثیر قرار داد و طرح های ارایه خدمات به سیل زدگان استان جایگزین آن شد.

گلستان دارای ۱۲۳ بقعه متبرکه با ۱۸۰ امامزاده است که حدود ۲۰ بقعه آن دارای زیارتگاه، قدمگاه و سقاخانه هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.