رئیس کمیته عالی انقلاب یمن کشورهای ائتلاف متجاوز عربی را مسئول هرگونه ابتلای یمنی‌ها به کرونا دانست و تاکید کرد آمریکا با پایان محاصره مخالف است و حتی خواهان توقف کمک‌های انسانی است.

به گزارش جماران، به نقل از المسیره، محمدعلی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن اعلام کرد: ائتلاف عربی عمدا هیچ کاری برای مقابله با کرونا در مناطقی که اشغال کرده، نمی‌کند نه اقدام پیشگیرانه‌ای اتخاذ می‌کند نه اقدام فوق العاده‌ای نه قرنطینه‌ و هیچ اقدام دیگری.
وی در توییتی ائتلاف متجاوز عربستان را مسئول هرگونه ابتلا به کرونا در کشور و عدم اتخاذ اقدامات دانست و اشاره کرد که ائتلاف کنترل حریم هوایی و گذرگاه های دریایی و زمینی را برعهده دارد.
الحوثی گفت: ائتلاف متجاوز عربسی مانع اقدامات پیشگیرانه حتی از سوی شهروندان خود می‌شوند پس چرا اکنون اجازه چهار پرواز را داده‌اند آن هم در زمانی که تمامی پروازها درسرتاسر جهان متوقف شده است؟ گویی سعودی‌ها هم مثل ما در یمن محاصره شده‌اند.
وی افزود: ما قاتلان واقعی را مورد خطاب قرار می‌دهیم و می‌گوییم که کرونا ساخت آمریکاست. کسی که مردم یمن را با سلاح می‌کشد از قتل آن‌ها با کمترین هزینه فروگذاری نخواهد کرد. آمریکا با لغو محاصره مخالف است و حتی خواهان توقف کمک‌های انسانی است. ما از مردم یمن می‌خواهیم با کمیته عالی مبارزه با وبا همکاری کنند و بدون اینکه منتظر سازمان جهانی بهداشت و دیگران بمانند داوطلبانه برای ایجاد اتاق‌های قرنطینه اقدام کنند. این سازمان هنوز هیچ خدماتی در این باره به ما نداده است. ما همچنین خواهان پایبندی به تمام اقدامات و پیشنهادات کمیته عالی مبارزه با وبا هستیم. از یمنی هایی که مایلند به کشورشان بازگردند می‌خواهیم همانجا بمانند تا تحت معالجه قرار گیرند.

انتهای پیام
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.