مشاور رسانه ای رییس جمهور سوریه با تاکید بر هماهنگی دائمی میان دمشق با تهران و حزب الله تاکید کرد که برای ایران و روسیه حاکمیت و استقلال سوریه اولویت دارد.

به گزارش جماران؛ "بثینه شعبان" مشاور رسانه ای بشار اسد رییس جمهوری سوریه با بیان اینکه رابطه میان ایران وسوریه تاریخی و راهبردی است، افزود: دمشق به طور کامل و همیشگی با تهران و حزب الله در هماهنگی سیاسی و نظامی است.

به گزارش شبکه خبری المیادین، شعبان در سخنانی در برنامه "لعبة الأمم" (بازی ملت ها) در این شبکه خبری با تاکید بر هماهنگی دایمی میان دمشق با تهران و حزب الله تاکید کرد که برای ایران و روسیه حاکمیت و استقلال سوریه اولویت دارد.

وی در جهت تحولات میدانی و سیاسی ادلب سوریه گفت: دمشق به طور کامل و همیشگی با تهران و حزب الله در هماهنگی سیاسی و نظامی است.

مشاور رسانه ای اسد توافق آتش‌بس روسیه و ترکیه بر سر ادلب را سومین مکمل توافق آستانه دانست  اظهار داشت که این توافق مشمول بندهایی محرمانه نیست و توافق مسکو  آزادسازی مناطقی بیشتر نظیر "اریحا و جسر الشغور" را فراهم می‌کند.

این مقام سوری درباره عملیات ارتش سوریه طی هفته‌های اخیر گفت: ارتش سوریه بیش از دو هزار کیلومتر از خاک سوریه را آزاد کرده و تلفاتی رابه افراد مسلح و ترکیه‌ای‌ها وارد کرد.

مشاور رییس جمهوری سوریه تاکید کرد که چیزی که آنها از ما امید دارند ، آزادسازی ادلب از تروریسم و بازگشت آوارگان کشورشان است.

شعبان در سخنانش بر حمایت سوریه از متحدانش در جبهه مقاومت در نبرد برای اخراج نظامیان آمریکایی از منطقه تاکید کرد.

**دیدار میان اسد و اردوغان ممکن نیست

شعبان تصریح کرد: برگزاری دیداری میان اسد و اردوغان در حالی که ترکیه مناطقی از خاک سوریه را اشغال کرده است ممکن نیست.

وی باردیگر  اقدام های اردوغان در منطقه را در راستای منافع اسرائیل خواند و تصریح کرد که او با مساله فلسطین تجارت می‌کند و رویای اشغال خاک سوریه را در سر دارد.

این مقام سوری توضیح داد که اردوغان در صحبت‌های خود اغراق می‌کند و برای مقام های آمریکایی هم شرم آور است که به منطقه تحت کنترل تروریست‌ها بیایند.

وی افزود: آمریکا گروه‌های القاعده و داعش را تحت پوشش خود قرار داد و عجیب نیست اگر جبهه النصره را هم تحت پوشش و حمایت خود قرار دهد.

**تلاش کشورهای عربی به رهبری مصر برای نزدیکی به سوریه حقیقت دارد

مشاور رییس جمهوری سوریه سفر سرلشکر «عباس کامل» رئیس سازمان اطلاعات مصر در راس هیاتی به دمشق را تایید کرد و گفت که این مقام مصری با مقام های  سوری دیدار کرده است.

شعبان با بیان اینکه کشورش از روابط با همه کشورهای عربی استقبال می‌کند، سفر اخیر هیئت لیبیایی به دمشق را هم در همین راستا خواند.

او افزود: کشورهایی عربی و اروپایی حالا متوجه شده‌اند که اردوغان خطری برای منطقه و دنیا است.

شعبان مواضع الجزایر در قبال سوریه را هم ستود اما گفت که هنوز هماهنگی دوجانبه ای میان دو کشور وجود ندارد.

**مردم سوریه در شرق فرات در برابر اشغالگری آمریکا مقاومت می کنند

مشاور رییس جمهوری سوریه درباره ساکنان منطقه شرق فرات در سوریه نیز گفت: ملت سوریه در شرق فرات با اشغالگران آمریکایی مبارزه می کنند و دولت سوریه حامی این مقاومت است.

وی نبرد ارتش سوریه در شرق فرات را در دشواری و پیچیدگی با نبرد ادلب برابر دانست و ادامه داد که  این نبرد احتیاج به زمان دارد اما ما نیروهای آمریکایی را از سوریه اخراج خواهیم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.