پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

دکتر سروش، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

مردم با ماندن در خانه زنجیره ویروس را بشکنند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: این مردم هستند که باید زنجیره ویروس را شکسته و باعث انتقال آن نشوند که مهمترین اقدام این است که در خانه بمانند و به خاطر کارهای غیر ضروری از خانه خارج نشوند و همچنین بهداشت را رعایت کنند.

به گزارش جماران؛ دکترابوالفضل سروش در رابطه با شیوه‌های جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، اظهار کرد: همه توصیه‌ها به وزارت بهداشت ختم می‌شود درحالی که این وزارتخانه هر کاری‌ که می‌توانست انجام داد؛ البته انتقادی هم در این خصوص وارد است که باید این ویروس را جدی‌تر گرفته و قبل از ورود به کشور تمهیداتی را اتخاذ می‌کردیم اما متاسفانه این کار را نکردیم.

مردم با ماندن در خانه زنجیره ویروس را بشکنند

او در ادامه افزود: از این به بعد این مردم هستند که باید زنجیره ویروس را شکسته و باعث انتقال آن نشوند که مهمترین اقدام این است که در خانه بمانند و به خاطر کارهای غیر ضروری از خانه خارج نشوند و همچنین بهداشت را رعایت کنند.

روند تولید و توزیع لوازم بهداشتی دچار اشکال است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در رابطه با عملکرد وزارت صمت در تامین ماسک و مواد شوینده گفت: متاسفانه در این خصوص نظارت خوبی صورت نمی‌گیرد و زنجیره تولید و یا توزیع دچار اشکال است؛ لذا باید نظارت بیشتر و بهتری در هر دو زمینه صورت بگیرد. البته طی روزهای گذشته مواد بهداشتی در داروخانه‌ها با نظم بهتری توزیع می‌شود اما چون در حال حاضر با مشکل مهمی مواجه هستیم، وزارت سمت باید نظارت و تلاش بیشتری داشته باشد تا نظام تولید و توزیع بهتر از این انجام شود.

امیدواریم حداکثر تا اواخر فروردین شاهد پایان کرونا در کشور باشیم

سروش در پایان خاطرنشان کرد: وقتی زنجیره انتقال و تولید ویروس شکسته شود، بیماری هم به طور کامل از بین خواهد رفت؛ بنابراین هرچه مردم بهداشت فردی و اجتماعی را بیشتر رعایت کنند این زنجیره زودتر شکسته خواهد شد. البته با گرم شدن هوا روند از بین رفتن ویروس سرعت بیشتری خواهد گرفت و امیدواریم حداکثر تا اواخر فروردین شاهد پایان کرونا در کشور باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.