در این گفت وگوی تلفنی در مورد افزایش تنش ها در منطقه ادلب که منجر به شمار زیادی قربانی ازجمله دربین نظامیان ترکیه شد، ابراز نگرانی شد.

به گزارش جماران؛ روسای جمهوری روسیه و ترکیه در گفت وگوی تلفنی بر لزوم اندیشیدن و اعمال تدابیر برای بهبودی اوضاع مناطق شمال غرب سوریه تاکید کردند.

 دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز جمعه اعلام کرد: گفت وگوی تلفنی ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان به ابتکار طرف ترکیه ای صورت گرفت و دو طرف به تبادل نظر درباره اوضاع سوریه ادامه دادند.

در این گفت وگوی تلفنی در مورد افزایش تنش ها در منطقه ادلب که منجر به شمار زیادی قربانی ازجمله دربین نظامیان ترکیه شد، ابراز نگرانی شد. 

به گزارش رسانه ها، روز پنجشنبه دستکم ۳۴ نظامی ترکیه در حمله هوایی در حومه ادلب کشته شدند.

پوتین و اردوغان در ادامه گفت وگوی تلفنی بر اهمیت افزایش هماهنگی و همکاری بین کانال های ارتباطی وزارت دفاع روسیه و ترکیه تاکید کردند.

 روسای جمهوری روسیه و ترکیه سپس روند اجرای توافق های دو کشور در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ را بررسی کرده و بر اولویت مبارزه با گروه های تروریستی بین المللی تاکید کردند.

 دو طرف بر ضرورت اتخاذ تدابیر بیشتر برای عادی سازی اوضاع مناطق شمال غرب سوریه تاکید کردند.

پوتین و اردوغان در ادامه توافق کردند رایزنی های مربوطه بین وزارتخانه های دو کشور را افزایش داده و امکان برگزاری نشست در سطح عالی در آینده نزدیک را فراهم کنند. 

در هفته های اخیر منطقه امن ادلب بر اثر تحرکات تروریست ها متشنج شده و ورود ارتش ترکیه به این منطقه و درگیری آن با نیروهای ارتش سوریه و نیز گلوله باران مناطق پیرامون ادلب ازسوی گروه های تروریستی بر تنش‌ها به شدت افزوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.