معاون ظریف گفت: تلاش کشورهای باقی مانده در برجام برای حفط این توافق ادامه دارد و ما هم در هر جلسه تاکید می‌کنیم که بدون تامین منافع‌مان در حوزه اقتصادی بازگشت کامل ایران به برجام امکان‌پذیر نیست.

به گزارش جماران، سید عباس عراقچی در جمع خبرنگاران پس از کمیسیون مشترک برجام در وین گفت: درباره اینکه چطور می توان منافع ایران را از باقی مانده برجام تامین کرد صحبت شد. همگان در این جلسه تاکید کردند که جنبه های مختلف اقتصادی ایران باید حفظ شود. همه اعضا در این جلسه بر اهمیت برجام تاکید کردند و این که توافق مهم بین المللی است و باید حفظ شود.

رئیس هیات مذاکره کننده ایران تصریح کرد: در این جلسه ایده های جدی تر و متمرکزتری به ویژه از سوی کشورهای اروپایی برای تقویت ساز و کار اینستکس مطرح شد. این ساز و کار تقریبا به مرحله عملیاتی رسیده است و درباره اینکه چطور می شود آن را تقویت کرد بحث شد. انتطارات ما از برجام محدود به این موارد نیست بلکه انتظارات گسترده ای است. به خاطر این که تعهدات متقابل برآورده نشد ایران تعهدات خود را به طور جدی در حوزه هسته‌ای و غنی‌سازی کاهش داد در عین حال اعلام کردیم که حاضریم به تعهدات مان بازگردیم به شرط اینکه انتظارات‌مان برآورده شود. برجام الان از تعادل برخوردار شده البته متاسفانه این تعادل در سطح پایین است.

وی ادامه داد: تلاش کشورهای باقی مانده در برجام برای حفط این توافق ادامه دارد و ما هم در هر جلسه تاکید می‌کنیم که بدون تامین منافع‌مان در حوزه اقتصادی بازگشت کامل ایران به برجام امکان‌پذیر نیست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.