وزیر نفت گفت: در شرایط فعلی وزرات نفت با سیلی صورت خود سرخ نگه داشته است چرا که همه حملات متوجه ما است و دارایی حاصل از درآمد صادارت نفت کم شده است؛ بسیاری از پروژه‌های تولید را کم کرده‌ایم چون اصلا پولی نداریم و پروژه‌های جنبی را خیلی وقت است که تعطیل کرده‌ایم.

به گزارش جماران؛ وزیر نفت با اشاره به وضعیت فعلی وزارت نفت و اقتصاد کشور گفت: وزارت نفت به نان شب هم محتاج است لذا تقاضای ما این است که توقعی از ما نداشته باشید هر چند که همچنان معتقدیم به مردم باید کمک کنیم.

 بیژن نامدار زنگنه عصر سه شنبه  در نشست بررسی اقدامات شرکت نفت در سیل فرودین خوزستان و زلزله مسجد سلیمان در استانداری خوزستان بیان کرد: برای خوزستان برنامه‌ها و دیدگاه هایی داریم و تلاشم این است که همیشه به مردم کمک کنیم؛ همیشه نیز به همکارانم گفته‌ام که در حوادث و شرایط سخت طوری برخورد کنید که مردم واقعا باور کنند که شما پشتیبان آنها در شرایط سخت هستید و  حس کنند که آنها را جزو خانواده خودتان می‌دانید.

وی افزود:  در شرایط فعلی وزرات نفت با سیلی صورت خود سرخ نگه داشته است چرا که همه حملات متوجه ما است و دارایی حاصل از درآمد صادارت نفت کم شده است؛ بسیاری از پروژه‌های تولید را کم کرده‌ایم چون اصلا پولی نداریم و پروژه‌های جنبی را خیلی وقت است که تعطیل کرده‌ایم.

وزیر نفت ادامه داد: سال‌هاست که برنامه‌های بهبود روابط اجتماعی را در منطقه در دست اجرا داریم ولی اولویت اصلی کنونی ما آموزش و بهداشت است و به صورت قشری توجه به زنان و کودکان است؛مقوله آموزش و بهداشت برای ما از اهمیت بالایی برخودار است و اعتقاد داریم در این زمینه باید به شکل مستمر و طولانی مدت کارکنیم تا اثرش دیده شود.

وی با اشاره به راهاندازی مرکز فنی و حرفهای در سه منطقه سوسنگرد، جاسک و عسلویه گفت: در نظر داریم یک مرکز فنی و حرفه‌ای زیر نظر آموزش و پرورش در سطح بین‌المللی برای آموزش نیروی فنی راه اندازی کنیم  و نیروی کارآمد تربیت شود. این مرکز برای آینده مردم این مناطق موثر خواهد بود و امیدواریم هر چه سریع تر راه اندازی شود.

زنگنه یادآور شد: امروز دیگر در دنیا مدرک تحصیلی ارزشی ندارد بلکه کارایی و توانمندی اهمیت دارد و گرنه آن چیزی که امروز در کشور ما بسیار زیاد است مدرک دکترا است.

وی با اشاره درخواست‌ها از شرکت نفت برای راه‌اندازی پایگاه مهار آتش در خوزستان بیان کرد: راهاندازی چنین پایگاهی باید بررسی شود. ما برای ایجاد پایگاههای مهار آتش برای مجموعه نفت و پتروشیمی ها مشکلی نداریم اما آتش‌سوزی‌های زاگرس به ما مربوط نیست.

وزیر نفت با بیان اینکه مرکز آموزش آتشنشانی وزارت نفت در مناطق نفتخیز جنوب واقع است گفت: پس از آتشسوزی در پتروشیمی بوعلی در خوزستان به خوزستان سفر کردم و شاهد بودم که هر کسی بی سیم در دست داشت دستور می‌داد.

وی ادامه داد: برای همین ۲۰ نفر از افراد حرفهای را در حوزه فرماندهی انتخاب کردیم و برای آموزش دورههای فرماندهی عملیاتی به فرانسه فرستادیم.

زنگنه گفت: مهم‌ترین  مساله در آتش‌سوزی‌ها و به طور کلی در بحران‌ها، فرماندهی بحران توسط کسی است که حرفه‌اش است؛ به عنوان مثال من وزیر نفت معنایش این نیست که در یک حوزه خاصی از بحران بیشتر می دانم؛ در بحران‌ها فرمانده کسی است که کار را بهتر بلد است؛ فرماندهی بحران ها با رتبه و جایگاه در ارتباط نیست.

به گزارش جماران؛ وزیر نفت عصر دوشنبه ۲۸ بهمن به منظور بهره برداری و بازدید از چند پروژه در حوزه صنعت نفت و حفاری و عقد قرارداد در این زمینه  به خوزستان سفر کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.