محمد البخیتی عضو انصارالله مذاکره غیرعلنی سعودی‌ها با صنعاء را تایید کرده است.

به گزارش جماران؛ عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد، مذاکرات عربستان سعودی با صنعاء در جریان است اما هنوز انعکاس مثبتی در واقعیت نداشته است.

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی در کنفرانس امنیتی مونیخ از وجود مذاکرات صلح با جنبش انصارالله یمن از طریق برخی کانال‌های مخفی پرده برداشت.

«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن در همین رابطه این خبر را تایید و اعلام کرد، مذاکرات غیرعلنی میان انصارالله و سعودی در جریان است.

البخیتی به شبکه «الجزیره» گفت: این مذاکرات مستقیما میان طرفین انجام می‌شود اما هنوز در واقعیت انعکاس مثبتی نداشته است.

«محمد علی الحوثی» در صفحه توئیتر خود در واکنش به اظهارات وزیر خارجه عربستان اعلام کرد: «تصمیم صلح مانند تصمیمات جنگ به اراده کردن، تصویب کردن و خبر دادن نیاز دارد».

سودان: عملیات تبادل اسرا نزدیک است

از سوی دیگر «عامر الحسن» سخنگوی ارتش سودان هم به الجزیره گفت: ابتکار تبادل اسرا با حوثی‌ها به مرحله اقدامات و تبادل مستندات رسیده و این از طریق یک میانجی میان فرماندهی ائتلاف و حوثی‌ها انجام می‌شود.

وی افزود، لیست اسامی اسرای سودانی از طریق صلیب سرخ تحویل داده شده است. الحسن سپس از این طرح ابراز خوشبینی و آن را مهم توصیف کرد.

شنبه (دیروز) «محمد عبدالسلام»در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد: «در راستای اجرای توافق سوئد و مطابق با اصول توافق شده در پرونده اسرا و مفقودین اخیرا طی نشستی در اردن تحت نظارت سازمان ملل بر سر مبادله اسرا توافق شد تا به موجب آن ۱۴۰۰ اسیر از دو طرف که از جمله آنها سعودی‌ها و سودانی‌ها هستند آزاد شوند».

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1356804
  • منبع: العالم
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.