وانگ یی وزیر خارجه چین گفت که محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران اولین وزیر خارجه ای است که پس از شیوع ویروس کرونا با ملت و دولت چین و مقام های این کشور همدردی کرد.

به گزارش  جماران، وزیر خارجه چین در جریان ملاقات با همتای ایرانی خود در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ از این اقدام و ابراز همدردی و حمایت تهران از تلاش های چین برای مقابله با این ویروس تقدیر و تشکر کرد.

وانگ که عضو ارشد شورای دولتی چین نیز هست ، گفت : شما اولین وزیر خارجه هستید که با ما همدردی کردید. این اساس دوستی ملت ها و دو کشور و دیرینه بودن ارتباطات و اینکه دو طرف به دنبال رویارویی با مشکلات هستند ، نشان می دهد.

وزیر خارجه چین از چین و ایران با عنوان تمدن های بزرگ و کهن دنیا یاد کرد که تاریخی چندین هزار ساله دارند و هیچ چالشی نمی تواند مانع پیشروی آنها شود.

وی تاکید کرد که ویروس کرونا نیز قادر به متوقف کردن چین نیست و ما در آینده ای نزدیک بر آن غلبه می کنیم.

خبرگزاری رسمی چین از قول وزیر خارجه ایران آورده است : ایران در همه حال با چین است و با این کشور در شیوع کرونا همدردی می کند.

ظریف تاکید کرد که به رهبری شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین پیشرفت های بسیار بزرگی در مبارزه با کرونا در این کشور حاصل شده است و چین کرونا را مهار خواهد کرد.

وی گفت که همبستگی و تلاش مردم چین در مبارزه با کرونا دنیا را متحیر کرده است.

بنا به این گزارش ، ظریف به نیابت از حسن روحانی رییس جمهور ایران یک بار دیگر پیام همدردی و احترام را به رییس جمهور چین و مردم این کشور ابلاغ کرد و گفت که دولت و مردم ایران به حمایت ها و کمک های مورد نیاز و ضروری برای چین ادامه خواهند داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.