یک نماینده پارلمان عراق تاکید کرد: داعش به پایان خود رسیده و فقط هسته های محدودی از آن در مناطق متروک پراکنده هستند.

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق هشدار داد که آمریکا با باز کردن معابر امن در مرزهای عراق و ورود عناصر داعش به کشور سعی در نجات این گروه تروریستی در سوریه را دارد.

«کریم علیوی» امروز (پنجشنبه) در گفت و گو با خبرگزاری المعلومه گفت: عملیات ویژه الحشد الشعبی و دیگر نیروهای مسلح عراق در ماه های گذشته به ویژه پس از کشته و زخمی شدن سرکرده های برجسته داعش در استان های الانبار، دیالی و نینوا توان این سازمان تروریستی را بسیار ضعیف کرده است.

نماینده پارلمان عراق تاکید کرد: داعش به پایان خود رسیده و فقط هسته های محدودی از آن در مناطق متروک پراکنده هستند.

علیوی ادامه داد: گروه تروریستی داعش دیگر توانایی انجام حمله های بزرگ در عراق را ندارد و تنها قادر به انجام بمب گذاری و تیراندازی محدود است.

وی همچنین تصریح کرد: آمریکا به وضوح برای نجات داعش تلاش می کند و در حال انتقال اعضای این گروه تروریستی از مرزهای سوریه به برخی مناطق عراق است.

عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق تاکید کرد: داعش ابزاری در دست آمریکایی ها برای ایجاد ناامنی و تهدید ثبات در عراق و سوریه است.

علیوی یاد آور شد که ارتباط آمریکا و داعش به خوبی اثبات شده و اظهارات برخی از رهبران این کشور زوایای پنهانی این روابط را روشن می کند.

وی تاکید کرد: نبرد علیه داعش با پیروزی عراق علیه تروریست های تکفیری به پایان می رسد و در این زمینه الحشد الشعبی نقش محوری و مؤثر در رویارویی با این سازمان تروریستی ایفا می کند؛ دستارودهای عملیاتی این نیروها در استان های کرکوک، دیالی و صلاح الدین بیانگر نابودی داعش است

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.