روزنامه ایران در شماره امروز خود تاکید کرده: «روزنامه ایران به عنوان روزنامه ای قانونی و رسمی و دارای سوابق روشن هیچگاه سلب اسایش مردم و برهم زدن امنیت روانی مردم را دستور کار خود نداشته و حتی بالعکس با ان مقابله کرده است.»

به گزارش جماران؛ روزنامه ایران در شماره امروز خود نوشت:

«در پی چاپ خبری در شماره روز چهارشنبه روزنامه ایران در خصوص مرگ مشکوک زنی میانسال به علت کرونا مسئولان محترم وزارت بهداشت و درمان گلایه کردند که این خبر صحت ندارد.

لازم به توضیح است:

۱-همکاران ما در روزنامه ایران خبر مرگ‌ مشکوک زن میانسال را از  دادسرای جنایی دریافت کرده‌اند. که در روزنامه منبع ان درج شده است.  این خبر نه تنها در ایران‌ بلکه در روزنامه‌های دیگر نیز منتشر شده است و همگی از عدم قطعیت گفته اند .منبع خبر هم کادر درمانی بیمارستان....(نام بیمارستان محفوظ است) بوده‌اند که به کلانتری و دادسرا گزارش شده است و بازپرس محترم نیز جسد را به پزشکی قانونی منتقل می‌کنند.

۲- در متن خبر و بخش های مختلف کاملا ذکر شده  بود که "مرگ مشکوک" .ضمن انکه به نقل از بازپرس مربوطه اعلام شده بود جسد برای بررسی باید  به پزشک قانونی برود. تاکید می کنیم در هیچ جای خبر از قطعیت صحبت نشده است.

۳-روزنامه ایران به عنوان روزنامه ای قانونی و رسمی و دارای سوابق روشن هیچگاه سلب اسایش مردم و برهم زدن امنیت روانی مردم را دستور کار خود نداشته و حتی بالعکس با ان مقابله کرده است. نمونه مشخص در همین حوزه ماجرای شیرهای آلوده و کیک های مشکوک یا بحران های پس از سیل و زلزله ، تحریم های دارویی و ..... بوده است .

۴- سخنی هم با جناب وزیر محترم بهداشت:

- جناب اقای وزیر محترم بهداشت در توییتی از روزنامه ایران گلایه کرده اند که چرا چنین خبری منتشر شده است و آن را خودزنی ناشیانه خوانده اند در این خصوص شاید به جناب وزیر حق می دهیم و با ایشان همراهیم که نباید مردم نگران شوند و تاکید داریم که وزارت بهداشت و نیروهای خدوم آن در این مدت واقعا زحمت کشیده و با این بیماری خطرناک مقابله کرده اند اما حق هم داریم که  از ایشان گلایه کنیم که به خاطر خبری که در آن عدم قطعیت اش شفاف بیان شده  است و نیز با رسانه ای که همیشه همراه و مددرسان بهداشت و درمان بوده است چرا برخورد ناشیانه می کنند.

جناب وزیر، ما در روزنامه ایران‌ با افتخار جنابعالی را از حامیان و همکاران خود می‌دانیم و متقابلاً همیشه و در مواقع مختلف، خود را یار و مددکار حوزه سلامت و بهداشت دانسته و می‌دانیم.

در اسناد روابط عمومی وزارت بهداشت و آرشیو روزنامه ایران مشخص است که در این ایام روزنامه ایران چه میزان مطلب و مصاحبه در جهت اهداف و برنامه‌های وزارت بهداشت در مبارزه و کنترل کرونا نوشته و منتشر کرده است. به طور دقیق به اطلاع می رساند در ابتدای طرح بحث کرونا، روزنامه ایران در چند شماره پیاپی مفصلا به این موضوع پرداخت در حالی که هیچ رسانه‌ای مطلب در‌خوری برای انتشار نداشت. این روند تا امروز هم ادامه داشته و خواهد داشت.

انتظار از جنابعالی هم این نبود که با رسانه دولت این‌گونه برخورد کنید، آنهم روزنامه ایران که همیشه همراه شما بوده است. به نظر ما این برخورد جای گلایه دارد.

۴-در پایان خدمت تمام خوانندگان و همراهان عرض می کنیم در اطلاع رسانی منافع ملی و امنیت روانی مردم و مصالح کشور در اولویت هستند و هیچگاه  منافع شخصی و روزمره و فیک در دستور کار ما نبوده و نخواهد بود و شاید در خبر مذکور بهتر بود قبل از انتشار پاسخ وزارت بهداشت نیز درج می شد و از آن بابت پوزش می خواهیم و در مباحث این چنینی مراقبت بیشتر خواهیم کرد و در عین حال ضمن انجام وظیفه اطلاع رسانی کمک یار دستگاههای مسئول باشیم.

امید است در شرایط خطیر کشور همگان بتواند دست در دست یکدیگر کمک کنند تا مشکلات کشور رفع و نگرانی های مردم کاهش یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.