معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اقدام ناجوانمردانه آمریکا در به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی و واکنش جهانی به این ترور دولتی، گفت: مردم سراسر جهان با واکنش بی‌نظیر و میلیونی خود پاسخ شگفت انگیزی به اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی دادند و اثبات کردند قدرت نظامی و رسانه‌ای نمی‌تواند باور مردم به حقانیت و مظلومیت این سردار شهید را تغییر دهد.

به گزارش جماران، به نقل از روابط‌عمومی معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خدادی در دیدار با ناصر قندیل سردبیر روزنامه «البناء» لبنان و سرکیس نعوم، روزنامه‌نگار مشهور لبنانی، ضمن تاکید بر توسعه تعاملات رسانه‌ای دوکشور به‌منظور ایجاد درک متقابل در شرایط حساس و پیچیده امروز جهان گفت: اگر در گذشته جریان اخبار و اطلاعات حول یک موضوع مشخص و درباره یک کشور یا یک منطقه خاص صورت می‌گرفت در حال حاضر شرایط بین‌المللی به‌گونه‌ای از ثبات و آرامش خارج شده است که کسی نمی‌داند در این لحظه چه رویدادی و در چه منطقه‌ای از دنیا در حال وقوع است و این بیشتر ناشی از عملکرد منفی ایالات متحده و هم‌دستان ستیزه‌جو و مستکبرش در جهان و منطقه است.

وی در همین زمینه افزود: در حال حاضر به واسطه تحولات ایجادشده در حوزه فن آوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطاتی، اخبار رویدادها به سرعت از طریق منابع غیررسمی در شبکه‌های اجتماعی به گردش در می‌آید و در این میان نقش مردم نیز حائز اهمیت بسیاری است.

خدادی در رابطه با اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی و واکنش پرشور مردم به آن خاطرنشان کرد: مردم سراسر جهان با واکنش بی‌نظیر و میلیونی خود پاسخ شگفت انگیزی به اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی دادند و اثبات کردند قدرت نظامی و رسانه‌ای نمی‌تواند باور مردم به حقانیت و مظلومیت این سردار شهید را تغییر دهد.

945651_orig

معاون مطبوعاتی با تاکید براینکه ایران هیچگاه شروع‌کننده درگیری‌ها نبوده و همواره به صلح و ثبات منطقه کمک کرده است، تصریح کرد: در دوران پس از انقلاب ما درگیر جنگ شدیم و موشک خوردیم بعد خودمان اقدام به ساخت موشک کردیم؛ به عبارتی در مقابله با دشمن، آموختیم که روی پای خود بایستیم.

وی افزود: در طول چهار دهه گذشته و با توجه به نا امنی در منطقه، جمهوری اسلامی ظرفیت ضد تروریستی خود را برای مقابله با جریاناتی چون داعش تقویت کرد و برای ثبات منطقه به کار برد. تجربیاتی را که ما از عملیات‌های دفاعی به‌دست آوردیم دیگران از طریق مانورهای نظامی کسب کردند. امروز هم با همه توان برای آرامش و امنیت ایران و منطقه در کنار ملت‌ها هستیم.

بر اساس این گزارش، دو روزنامه‌نگار برجسته لبنانی نیز در این دیدار، ضمن انتقاد از اقدامات خصمانه آمریکا و اسرائیل در منطقه، بر نقش تعیین‌کننده ایران در مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید و اقدامات جمهوری اسلامی در مبارزه با تروریسم قدردانی کردند.

سرکیس نعوم با تمجید از عملکرد ایران در منطقه گفت: ایران همواره با مسائل بسیاری رو به رو بوده و خواهد بود اما قدرت شما در فائق آمدن به مسائل و مشکلات، ستودنی است.

وی تصریح کرد: شکستن تحریم‌ها و جایگاه رفیعی که هم‌اکنون ایران در منطقه و جهان پیدا کرده، بسیار مطلوب و روحیه بخش است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.