سباستین کورتس صدراعظم محافظه‌کار اتریش تهدید کرده که افزایش بودجه پیشنهادی این اتحادیه به میزان ۱.۱۱ درصد از درآمد ناخالص ملی کشورها را نخواهد پذیرفت و آن را وتو خواهد کرد.

به گزارش جماران، کورتس دیروز شنبه اعلام کرد که اتریش و دیگر کشورها طرح بودجه بلندمدت اتحادیه اروپا در دوران  پس از خروج انگلیس از اتحادیه را وتو خواهند کرد مگر اینکه بودجه پیشنهادی کاهش یابد.

کمیسیون اروپا، کشورهای عضو را تحت فشار قرار داده تا ۱.۱۱ درصد از درآمد ناخالص ملی خود را صرف بودجه اتحادیه کنند. اتریش به همراه آلمان و هلند خواستار کاهش آن به ۱ درصد هستند.

کورتس در گفت و گو با رادیو «ایی وان/ Oe۱» با اشاره این که سهم کشورها در کمک به بودجه اتحادیه اروپا بیشتر از کمک های مالی دریافتی از آن است، گفت: اگر این پیشنهاد افزایش سهم کشورها در تامین بودجه اتحادیه اروپا ارائه شود ما از آن حمایت نخواهیم کرد و حتی برخی دیگر از کشورهای اصلی کمک کننده به بودجه این بلوک نیز از آن حمایتی نخواهند کرد.

وی افزود پیشنهاد ۱.۱۱ درصدی مورد قبول ما نیست از این رو آن را وتو می کنیم.

بریتانیا جمعه رسما از اتحادیه اروپا خارج شد و سهم خود در تامین بودجه اتحادیه را کاهش داد. بریتانیا با گذشت ۴۷ سال از عضویتش در این اتحادیه از بیشترین سهم را در کمک به بودجه اتحادیه اروپا داشت.

کورتس، رهبر حزب راستگرای مردم اتریش گفت: مذاکرات در این زمینه ادامه دارد و من امیدوارم که پیشنهاد جدید قابل قبول باشد.

اظهارات کورتس اندکی بعد از آن مطرح شد که سران اتحادیه اروپا تاکید دارند این اتحادیه اولویت هایی جدیدی را از جمله در زمینه مهاجرت، تغییرات آب وهوایی و تحولات دیجیتالی مدنظر دارد.

شارل میشل رئیس شورای اروپا خواستار برگزاری اجلاس ویژه سران اتحادیه اروپا در اول اسفند (۲۰ فوریه) در بروکسل شده است تا در آن درباره سهم کشورها درباره بودجه اتحادیه در بازه زمانی ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷ میلادی مذاکره شود.

قرار است رئیس شورای اروپا در روزهای آتی با سران و نمایندگان دولت ۱۶ کشور عضو اتحادیه به طور جداگانه درباره بودجه اتحادیه گفت وگو کند و  انتظار می رود کورتس چهارشنبه این هفته در این نشست ها حضور یابد.

روزنامه اتریشی کرون به نقل از عضو شورای ملی اتریش که در پارلمان اروپا عضویت دارد نوشت در دوران پسابرگزیت وقت آن است که اتحادیه ای اروپا قوی تری شود. اگر اهداف مشترک را کنار بگذاریم اوضاع خطرناک خواهد شد.

 انگلیس پس از فراز و نشیب های بسیار سرانجام جمعه رأس ساعت ۱۱ به وقت محلی (۲ و ۳۰ دقیقه بامداد به وقت تهران) پس از ۴۷ سال به عضویت خود در اتحادیه اروپا پایان داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.