رییس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد: این طرح راهکار تشکیل دو کشور در مرزهای سال 1967 و دیگر قطعنامه‌های شورای امنیت را نقض می‌کند.

به گزارش جماران؛ جیمی کارتر از طرح معامله قرن انتقاد کرد و گفت، این طرح به تلاش‌ها برای ایجاد صلح میان اسرائیل و فلسطین آسیب خواهد زد.

جیمی کارتر، رییس جمهور سابق آمریکا در بیانیه‌ای اظهار کرد: برنامه تازه آمریکا چشم‌انداز صلحی عادلانه میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان را تضعیف می‌کند. اگر این طرح اجرایی شود، تنها راهکار عملی این درگیری طولانی مدت را که راهکار دو کشوری است، نابود می‌کند.

به گزارش شبکه خبری "سی‌ان‌ان"، کارتر گفت، این طرح راهکار تشکیل دو کشور در مرزهای سال 1967  و دیگر قطعنامه‌های شورای امنیت را نقض می‌کند.

او همچنین از کشورهای عضو سازمان ملل درخواست کرد "به قطعنامه‌های شورای امنیت پایبند باشند و هرگونه اقدام یک‌جانبه این طرح توسط اسرائیل با تصرف سرزمین‌های فلسطینی بیشتر را نپذیرند".

کارتر همچنین اظهار کرد، این طرح آمریکا قوانین بین‌المللی در ارتباط با حق تعیین سرنوشت، تصرف سرزمین‌های فلسطینیان، الحاق مناطق اشغال شده و برخورداری فلسطینیان از حقوق برابر را نقض می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.