عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه جامعه گرفتار بی اعتمادی عجیبی شده است، بیان داشت: بی اعتمادی امروز جامعه ما از بی اخلاقی و عمل نکردن به سخنان رسول خدا و اهل بیت است، پیامبر اکرم در کنار دعوت مردم به ایمان، آمده است تا مردم را به اخلاق اسلامی سوق دهد.

به گزارش جماران؛ عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه جامعه گرفتار بی اعتمادی عجیبی شده است، بیان داشت: بی اعتمادی امروز جامعه ما از بی اخلاقی و عمل نکردن به سخنان رسول خدا و اهل بیت است.

آیت الله استادی در مراسم عزاداری موسسه طلوع مهر که به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) برگزار شد، با اشاره به منابع اهل سنت در مورد رضایت حضرت زهرا(س) ابراز داشت: برخی علمای اهل سنت در کتب خود عنوان کرده اند که حضرت زهرا(س) با رضایت از دنیا رفته است و برخی هم عنوان کرده اند حضرت فاطمه راضی نبوده است اما بعد از اینکه خلیفه بر بالین ایشان آمد و عذرخواهی کرد، حضرت راضی شدند و با رضایت از دنیا رفتند. این مساله به هیچ وجه صحیح نیست.

او با بیان اینکه برخی ظلم ها قابل گذشت نیست، گفت: انحراف امت مساله ای مانند بدهکاری مالی نیست که قابل گذشت باشد. موضع گیری ها و اعتراضات حضرت فاطمه و سخنرانی او در مسجد همگی حاکی از عدم رضایت ایشان است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان داشت: رسول اکرم برای بیمه کردن اسلام، حضرت علی(ع) و اهل بیت(ع) را معرفی کرد که اگر می گذاشتند علی به حکومت برسد، وضع به اینجا نمی رسید.

او با تاکید بر تبعیت از سیره عملی و گفتاری ائمه معصومین(ع) گفت: اگر می خواهیم زندگی سالمی داشته باشیم باید به سخنان اهل بیت گوش کنیم، روضه و توسل و دعا و گریه سرجای خود دارای ثواب است اما مشکلات حل نمی شود.

آیت الله استادی با بیان اینکه جامعه گرفتار بی اعتمادی عجیبی شده است، بیان داشت: بی اعتمادی امروز جامعه ما از بی اخلاقی و عمل نکردن به سخنان رسول خدا و اهل بیت است، پیامبر اکرم در کنار دعوت مردم به ایمان، آمده است تا مردم را به اخلاق اسلامی سوق دهد.

او ادامه داد: شیعه واقعی باید بتواند در مواقف مختلف خود را از حیث زبان و عمل کنترل کند و غضب خود را برای همسر و فرزند خود نشان ندهد بلکه از قوه غضبیه برای دفاع از اسلام و در مقابل کفّار استفاده کند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: برای اصلاح کارها هم باید سمت معارف دینی حرکت کرده و درست عمل کنیم و معتقد باشیم و راه را گم نکنیم هم در عمل مراقب باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.