مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تاکید کرد: خواب آشفته آمریکا و رژیم صهیونیستی تعبیرش کابوس هایی خواهد بود که به اخراج آنها از منطقه منجر خواهد شد.

به گزارش جماران؛ مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به اتحاد جهان اسلام و مردم فلسطین در محکومیت معامله قرن، گفت: آمریکایی‌ها بدانند صهیونیسم‌ها کمتر از بیست‌وپنج سال آینده از منطقه خواهند رفت.

علی اکبر ولایتی امروز (پنج شنبه ۱۰ بهمن ماه) در یک نشست خبری که در سالن مهر حوزه هنری برگزار شد، گفت: معامله قرن یک اقدام نمایشی است و واکنش ها به این اقدام آمریکا و رژیم صهیونسیتی نشان داد که امروز یکپارچگی فلسطینی ها در مقابل رژیم صهیونسیتی بی سابقه است.

وی، طرح معامله قرن را طرحی برای فروش و تجزیه سرزمین های اسلامی عنوان کرد و افزود: اقدام ترامپ و نتانیاهو ادامه جنگ های صلیبی برای تصرف و تجزیه سرزمین های اسلامی است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تاکید کرد: خواب آشفته آمریکا و رژیم صهیونیستی تعبیرش کابوس هایی خواهد بود که به اخراج آنها از منطقه منجر خواهد شد.

ولایتی در ادامه به شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: شهادت همواره موجب تقویت اسلام شده است و شهادت امام حسین (ع) اگر نبود اسلام از بین رفته بود.

وی گفت: جهان اسلام امروز با مسأله مهمی مواجه است و آن خواب آشفته ای است که رییس جمهوری دروغگو و ریاکار آمریکا  با کمک صهیونیست دوره گرد اسراییل برای جهان اسلام دیده اند. 

ولایتی معامله قرن را طرحی برای فروش سرزمین های اسلامی و تجزیه آنها و در راستای آرمان های صهیونیستی-صلیبی واشنگتن و تل آویو ارزیابی کرد و افزود: مسلمان ها پیروز جنگ های ۱۸۰ ساله صلیبی بودند و حتی مغول ها که به تحریک پاپ وقت به سرزمین های اسلامی حمله کردند در فلسطین شکست خوردند. 

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل ادامه داد: در پایان جنگ جهانی اول، ژنرال های انگلیسی بعد از ورود به بیت المقدس اعلام کردند که جنگ های صلیبی پایان یافت اما پس از واقعه کاملا مشکوک حمله به برج های دوقلوی نیویورک، بوش پسر از آغاز جنگ های صلیبی خبر داد. 

ولایتی با بیان این موضوع که آنچه در فلسطین اتفاق می افتد، ادامه جنگ های صلیبی است که توسط صهیونیست ها به عنوان عامل بی اراده صهیونیست ها انجام می شود، خاطرنشان کرد: تعبیر خواب آشفته ترامپ و نتانیاهو کابوس هایی است که آنها در منطقه می بینند و بعد از شهادت سردار سلیمانی و یارانش تشدید خواهد شد. 

وی تصریح کرد: شهادت ها همواره موجب تقویت مبارزه شده و شهادت امام حسین (ع) از نمونه های آن است که شهادت وی اسلام را حفظ کرد. 

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، واکنش ها به شهادت سردار سلیمانی و یارانش را یادآور شد و گفت: سیلی ایران به آمریکا و در کنار آن راهپیمایی های بی سابقه در ایران و عراق در محکومیت اقدام واشنگتن را بی سابقه عنوان کرد. 

ولایتی، راهپیمایی محکومیت شهادت سردار سلیمانی را بعد از راهپیمایی رحلت امان، بزرگترین راهپیمایی تاریخ ایران عنوان کرد و افزود: مردم عراق، مرجعیت و دولت عراق نیز یکپارچه اقدام آمریکا را محکوم کردند. 

وی به پیروزی های اخیر محور مقاومت در ادلب سوریه و یمن اشاره کرد و گفت: آمریکا و عمالش بدانند که صهیونیسم از این منطقه خواهد رفت. 

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل به صحبت های مقام معظم رهبری درباره از بین رفتن رژیم صهیونسیتی در ۲۵ سال اشاره کرد و گفت: این رژیم کمتر از ۲۵ سال دیگر از بین می رود. 

ولایتی، انسجام و اتحاد فلسطینی ها و مسلمانان را در شرایط کنونی بی سابقه دانست و گفت: این برنامه ترامپ نیز مثل تمام برنامه های دیگرش در جهان اسلام با شکست مواجه خواهد شد و خون شهدا موجب تقویت محور مقاومت خواهد شد.

وی با اشاره به طرح مقام معظم رهبری برای حل موضوع فلسطین و به ثبت رساندن آن در سازمان ملل گفت: بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود، برگزاری همه پرسی بین تمام مردم فلسطین که قبل از بیانیه بالفور در این کشور زندگی می کردند و تشکیل نظام سیاسی مورد نظر همه مردم فلسطین را از جمله مفاد طرح هستند. 

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، طرح مقام معظم رهبری را نقطه مقابل طرح ترامپ عنوان و اضافه کرد: ترامپ خیال می کند مالک جهان است و صحبت از تضمین امنیت غاصبان فلسطین می کند در حالی که قادر به تأمین امنیت سربازان خود نیست. 

ولایتی درباره شهرک سازی صهیونیست ها نیز گفت: دیوارهایی که دور شهرک ها کشیده اند آنها را حفظ نخواهد کرد و فقط حصار تله ای است که در آن گیر کردن اند. 

وی در پاسخ به سوالی درباره یهودی سازی قدس نیز خاطرنشان کرد: آمریکایی های امروز از صلیبی های گذشته قوی تر نیستند و رویای آنها برای یهودی سازی قدس تعبیر نخواهد شد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، اقدام ترامپ در رونمایی از معامله قرن را انتخاباتی دانست و گفت: به جز برخی مرتجعین نوکر آمریکا، مردم و حکومت های جهان اسلام یکپارچه در مقابل طرح یهودی سازی قدس خواهند ایستاد. 

ولایتی در پاسخ به سوال دیگری درباره رایزنی ایران با دیگر کشورهای اسلامی درباره مقابله با معامله قرن تصریح کرد: بدون تردید جمهوری اسلامی ساکت نخواهد نشست و با کشورهای مختلف عربی و اسلامی که به موضوع فلسطین پایبند هستند، رایزنی خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره حضور نمایندگان برخی کشورهای عربی در مراسم معامله قرن نیز گفت: این معامله قرن نیست بلکه فریب قرن است و همه رییسان جمهوری آمریکا در آستانه انتخابات چنین نمایش هایی را برای کسب رضایت صهیونیست ها به اجرا در آورده اند. 

این کارشناس ارشد مسایل بین الملل به شرکت گسترده کشورهای عربی در پیمان مادرید و کمپ دیوید اشاره کرد و افزود: شرکت کمرنگ بعضی کشورهای عربی ضمانت اجرای طرح ترامپ نخواهد بود.

ولایتی با اشاره به تاکید طرح ترامپ برای انتقال سفارتخانه ها به بیت المقدس گفت: فقط تعداد اندکی از کشورها با این طرح موافقت کردند. 

وی، بخشیدن جولان به صهیونیست ها را بخش دیگری از معامله قرن عنوان کرد و اضافه کرد: مردم جولان و سوریه ایستاده اند و بقیه سرزمین خود را آزاد خواهند کرد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، اقدام ترامپ را نمایشی سیاسی عنوان کرد و گفت: آمریکایی ها در میدان عمل در عراق شکست خوردند و باید این کشور را ترک کنند و این موضوع به تصویب پارلمان این کشور رسیده است. 

ولایتی ادامه داد: آمریکایی ها بعد از ترک عراق، مجبور به ترک سوریه نیز هستند و ارتش و مقاومت، آنها را از شرق فرات اخراج خواهند کرد. 

وی، فلسفه تشکیل محور مقاومت را مقابله با زیاده خواهی صهیونیست ها عنوان کرد و گفت: همکاری بین کشورهای اسلامی و محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی افزایش خواهد یافت. 

این کارشناس ارشد مسایل بین الملل، طرح ایران برای حل مسأله فلسطین را مبتنی بر دموکراسی عنوان کرد و گفت: جبهه مقاومت منسجم تر از گذشته است و پیروزی از آن جبهه مقاومت برای آزادی فلسطین خواهد بود. 

ولایتی درباره اصرار آمریکایی ها برای ماندن در غرب عراق نیز گفت: این اقدام آمریکایی ها تلاشی مذبوحانه است و بدانند شانسی برای ماندن ندارند و عراقی ها آنها را بیرون خواهند کرد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و با رونمایی از طرح صلح خود موسوم به «معامله قرن» بیان کرد که شهر قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی می‌ماند

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.