میرلوحی عضو شورای شهر تهران گفت: در گزارش تغییر و تحول شهرداری، گفته شد ۶۴۰ ملک شهرداری واگذار شده اما آمار مرتبا زایش کرد و هنوز مساله آنطور که باید واضح نشده و همچنان خبرهای جدیدی درباره واگذاری املاک می آید.

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به روند طرح های تحقیق و تفحص از سازمان املاک شهرداری تهران گفت که هر روز اخبار جدیدی در این حوزه می شنویم و هرروز املاک جدید واگذار شده در پایتخت کشف می شود.

«سید محمود میرلوحی» این سخنان را روز یکشنبه پس از جلسه علنی شورای شهر در یک نشست خبری عنوان کرد.

او در این نشست به توضیح روند تشکیل پرونده تحقیق و تفحص از سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران پرداخت و اظهار داشت:  در مهر ۹۶ و یک ماه پس از حضور در صحن نسبت به برخی مسائل حساسیت خود را با مصوبات نشان دادیم.

وی با بیان اینکه در ابتدای شورای پنجم برخی می گفتند که شهرداری تهران اصلا بدهی ندارد، اظهار داشت: پس از بررسی های انجام شده این افراد اکنون جرات ندارند این مساله را عنوان کنند.

میرلوحی ادامه داد: در گزارش تغییر و تحول شهرداری، گفته شد ۶۴۰ ملک شهرداری واگذار شده اما آمار مرتبا زایش کرد و هنوز مساله آنطور که باید واضح نشده و همچنان خبرهای جدیدی درباره واگذاری املاک می آید.

وی به عنوان نمونه به گزارش عملکرد شهرداری منطقه ۲ تهران اشاره کرد و افزود: برای مثال دیروز در گزارش عملکرد شهردار منطقه ۲، کشف ساختمان جدید مطرح شده بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تصمیم گرفتیم مساله تهاترها، صدور پروانه ها و پایان کار و توافقات را از سال ۸۸ تاکنون بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه از آن زمان تاکنون در سازمان املاک هیچ دو روزی مشابه هم نیست، اظهار داشت: هنوز با زمانی که به نقطه مطلوب برسیم و املاک را بازپس بگیریم فاصله داریم.

تاخیر در تحقیق و تفحص از سازمان املاک شهرداری

وی درباره تاخیر در تحقیق و تفحص هم گفت: قرار بود در اسفندماه سال گذشته این کار انجام شود و دلیل آن این است که با تمام تلاش ها ابعاد مساله به نحوی است که حتما باید ثبت و ضبط شود.

میرلوحی در پاسخ به پرسشی درباره تهاتر سه زمین شهرداری به جای عوارض بنیاد مستضعفان با موسسه شمس الشموس گفت: در شمس الشمس بحث هایی است که اکنون در حال رسیدگی است.

وی در پاسخ به سوالی شکایت شهرداری از قالیباف که اولین بار رخ داد گفت: تاکنون دوستان ما در پرونده آقای شریفی فکر می کردند سپاه شاکی است و نیازی نیست، اما اکنون فکر می کنیم لازم است که شکایت شود، در مساله هولوگرام هم باید اقدامات لازم صورت می گرفت.  

درخواست از قوه قضاییه

وی افزود: اخیرا ۸۰۰ گزارش به سازمان بازرسی کل کشور ارایه شده و مروری بر فهرست شکایت ها است.

میرلوحی گفت: از قوه قضائیه درخواست می کنم که به این پرونده ها رسیدگی کنند.

وی درباره بازداشت معاون شهردار اسبق تهران گفت: متاسفانه شنیده شده عیسی شریفی (معاون محمدباقر قالیباف) اخیرا با وثیقه آزاد شده است و با توجه به سه تحقیق و تفحص به نظرم این مساله پیام دارد.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: باید از قوه قضائیه بخواهیم گذشته را بررسی کند.

وی افزود: قوه قضائیه گزارش بدهد که چرا ۸۰۰ مورد گزارش سازمان بازرسی کل کشور نامشخص است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: همکاران ما فکر می کنند این پرونده ها ظاهرا به جایی نرسیده و خواهان بررسی آن هستیم.

جزئیات ۴۱ نامه سازمان بازرسی کل کشور

میرلوحی در پاسخ به این پرسش که جزئیات ۴۱ نامه سازمان بازرسی چیست، اظهار داشت که این نامه ها تا تیرماه سال جاری است که مربوط به املاک است.

وی ادامه داد در این نامه ها گفته می شود که در خرید و یا فروش این املاک منافع شهر و شهرداری رعایت نشده است.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد مدیریت شهری در تلاش است تا املاک و اموال شهر را در راه درست هزینه کند و در این شرایط سخت مالی اجازه استقراض به شهرداری را ندادیم اما آقایان ۵ هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان قرض کرده اند که باید ببینیم این موارد کجا هزینه شده است.

سرانجام گزارش تلفیق بودجه سال ۹۳

وی درباره سرانجام گزارش تلفیق بودجه ۹۳ نیز گفت: در این گزارش ۳۳ تخلف احصا شده که شورای شهر یک ماه فرصت برای مشخص کردن نوع تخلفات دارد.

میرلوحی گفت: شهرداری نیز باید نسبت با شناسایی عوامل و معرفی متخلفان به قوه قضائیه یا هیات تخلفات کارکنان اقدام کند.

وی گفت: تاکنون و در پی جلسات با کمیسیون حقوقی شورا، حراست و بازرسی شهرداری، ۱۰ مورد از ۳۳ مورد تخلف تکمیل شده است.

میرلوحی ادامه داد: اما در حوزه املاک به اتفاقات خوبی برخورد کردیم و به زودی خبرهای خوبی به مردم می دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.