گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

میرلوحی: گفت و گوهای ملی باید در سطوح مختلف شکل بگیرد/ مقامات ارشد نظام جلساتی با دبیران کل احزاب اصولگرا و اصلاح طلب برگزار کنند

همه بخش های حاکمیت و همه قوا به جای گفت و گو از تریبون ها، همچنین همه احزاب به جای به چالش کشیدن همدیگر از طریق رسانه ها یا تریبون ها، باید بپذیرند که رو در رو با هم گفت و گو کنند.

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان تأکید کرد: مسأله اقتصاد، مسائل خارجی، سرمایه گذاری خارجی و مبارزه با فساد ابرچالش های ملی است که با تلاش، کار جمعی و گفت و گوی ملی می توان آنها را رفع و رجوع کرد و با بخشنامه و پشت درهای بسته و بین یک جناح و یک بخش حاکمیت نمی شود راه به جایی برد.

سید محمود میرلوحی در گفت و گو با خبرنگار جماران، در مورد ضرورت گفت و گوی ملی اظهار داشت: در مردم سالاری و دموکراسی گفت و گو جوهر و گوهر کار است. یعنی نمی توان از دموکراسی سخن گفت ولی کار سیاسی، کار حزبی و فعالیت جمعی نداشت. در کار جمعی نمی توان انتظار تک صدایی داشت. طبیعتا وقتی جمع های مختلف مجتمع می شوند دیدگاه های مختلف شکل می گیرد و باید با هم گفت و گو کنند.

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان افزود: ائتلاف ها و همکاری های جمعی در همه دموکراسی ها معمول است. اما در ایران مدتی تلقی این بود که تک صدایی پاسخگو است و می تواند راه حل باشد؛ متأسفانه به آن سمت رفتیم و هزینه های زیادی پرداخت کردیم. به نظر می رسد که حالا توجهی جلب شده به اینکه باید چند صدایی را به رسمیت بشناسیم. وقتی چند صدایی را به رسمیت بشناسیم، طبیعتا گفت و گو بین جناح ها اصل و ضروری و باید مستمر باشد.

وی با تأکید بر اینکه امروز اصولگرایان و اصلاح طلبان دو رکن سیاسی این جامعه هستند، گفت: در حوادث اخیر دیدیم که دشمن هر دو جناح را مورد هدف قرار داد. باید بیشتر با هم گفت و گو کنند و در عین حال مسیر گفت و گو با دیگران را هم باز کنیم. امروز همواره دموکراسی غیر مستقیم است. از طریق پارلمان ها بین ملت ها و دولت ها، بین ملت ها و در د اخل بین  احزاب این گفت و گو مطرح است.

میرلوحی یادآور شد:  امروز وقتی شرایط کشور را می بینیم شاهد هستیم که ابرچالش های زیادی را پیش روی داریم. مسأله اقتصاد، مسائل خارجی، سرمایه گذاری خارجی و مبارزه با فساد ابرچالش های ملی است که با تلاش، کار جمعی و گفت و گوی ملی می توان آنها را رفع و رجوع کرد و با بخشنامه و پشت درهای بسته و بین یک جناح و یک بخش حاکمیت نمی توان راه به جایی برد. همه بخش های حاکمیت و همه قوا به جای گفت و گو از تریبون ها، همچنین همه احزاب به جای به چالش کشیدن همدیگر از طریق رسانه ها یا تریبون ها، باید بپذیرند که رو در رو با هم گفت و گو کنند.

وی با بیان اینکه گفت و گوهای ملی باید در سطوح مختلف شکل بگیرد، اظهار داشت: بعد از کاری که وزیر کشور  انجام داد و اخیرا احزاب را دعوت کرد و جلسه خوبی در وزارت کشور برگزار شد، من پیشنهاد کردم به جهت جنبه سمبولیکی که می تواند داشته باشد مقامات ارشد نظام نشستی با دبیران کل احزاب دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب برگزار کنند.

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان ادامه داد: پیشنهاد کردم آقای رئیس جمهور همین کار را کنند و در سطح استان ها نیز استانداران با احزاب نشست داشته باشند. این نشست ها به نحوی صورت بگیرد که برای شناسایی چالش های اصلی و مسائل اصلی کشور قدم برداریم و بعد برای حل مسائل ملی همفکری و راه حل پیدا کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.