نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اولویت بررسی اعمال بیش از یکبار مدرک تحصیلی کارمندان در سوابق شغلی آنان موافقت کردند.

به گزارش جماران، نمایندگان در جلسه علنی امروز -یکشنبه- مجلس شورای اسلامی با ۱۲۹ رای موافق، ۱۵ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۱۹۹ نماینده حاضر با اولویت بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده (۶۶) قانون مدیریت خدمات کشوری طبق تبصره (۱) ماده (۱۰۰)موافقت کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در تشریح این اولویت گفت: قبل از سال ۹۳ هر کارمندی می توانست ادامه تحصیل دهد و مطابق مواد ۴۳، ۷۰ و ... قانون مدیریت خدمات کشوری مدرک دریافتی را برای اعمال در سوابق کاری به مجموعه خود ارائه دهد، اما  در اقدامی مسئولان وقت تصمیم گرفتند هر کارمندی فقط یک بار مدرک تحصیلی خود را ارائه دهد و این موضوع در آن زمان توسط نمایندگان مصوب شد.

وی افزود: هم اکنون طرحی توسط نمایندگان قوه مقننه تهیه شده تا کارمندانی که طی ۵ سال گذشته با مشکل مواجه بودند بتوانند مدارک تحصیلی خود را برای اعمال در سوابق ارائه دهند؛ برای جلوگیری از اعمال اصل (۷۵) پیش‌بینی شده  است که کمیسیون تلفیق اعتباری را در این راستا در نظر گیرد.

عباسعلی پوربافرانی نماینده نایین در مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق این اولویت گفت: آموزش مقدمه توسعه و پیشرفت کشور است لذا اقدامی که در سال ۹۳ صورت گرفت از پیشرفت ممانعت کرده است

نادر قاضی پور نماینده ارومیه نیز در مخالفت با این اولویت گفت: بسیاری از کارمندان مشمول خدمات کشوری نیستند که به عنوان مثال می‌توان به کارمندان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد؛  طرح یاد شده باید شامل کارمندان ۳ قوه و نیروهای مسلح شود تا همه در برابر عدالت یکسان باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.