پدر شهیده مریم ملک اظهار داشت: هیچ کس از مجازات مسببین این اتفاق حرف نزد. هیچ کس خواستار این نبود که مسببین مجازات شوند. گل‌های ما پر پر شدند. گل‌های ممکلت پر پر شدند. اگر مسببین این اتفاق مجازات نشوند، هر روز مملکت با اینگونه حوادث و داغ ها مواجه می شود.

به گزارش جماران؛ پدر شهیده مریم ملک از دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شریف که در حادثه سقوط هواپیمای اوکراین، دخترش را از دست داد، با تاکید بر اینکه ما وطن خود را دوست داریم و باید امید در دل مردم جامعه ایجاد شود، خواستار معرفی و مجازات مسببین این حادثه شد.

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز که در ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی ماه از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کی‌یف پرواز خود را آغاز کرد پس از ۶ دقیقه پس از قطع ارتباط با بخش کنترل ترافیک در ساعت ۶ و ۱۸ دقیقه صبح در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد و همه سرنشیان آن جان باختند.

در این هواپیما ۵۲ جوان دانش آموخته دانشگاه های کشور بودند. حمیدرضا ستاره کوکب، مهدی اسحاقیان، پونه گرجی، ایمان آقا بالی، آرش پورضرابی، محمد الیاسی، فائزه فلسفی، میلاد قاسمی آریایی، الناز نبیی، ‌ محمد امین بیروتی، مریم ملک، زهرا حسنی سعدی، امیر اشرفی حبیب آبادی، محمد صالحه، غزل نوریان و منصور اثنی عشری ۱۶ دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف بودند که در حادثه هواپیمای اوکراین جان باختند.

در مراسمی که روز سه شنبه یکم بهمن ماه در دانشگاه شریف برگزار شد، پدر شهیده ملک به شفاف نبودن دلایل این حادثه اعتراض کرد و از مسوولان خواست که همه دلایل سقوط هواپیما را بدون هیچ گونه ملاحظه‌ای به مردم اعلام کنند.

156907407

وی اظهار داشت: باید امید در دل جامعه ایجاد شود. ما وطن خود را دوست داریم و آن را می خواهیم. باید وطن ما در صلح و آرامش باشد. البته اگر عده‌ای بخواهند تشنج ایجاد کنند که نمی‌شود. خداوند وطن ما را از جنگ، از آشوب، از قحطی، از دروغ و از خشکسالی حفظ کند.

ملک افزود: امیدوارم خدا ما را آخرین پدر و مادرهایی قرار دهد که به این شکل داغ اولاد می‌بینیم. خداوند جوانان مملکت ما را در آرامش قرار دهد و بعد از این هیچ خانواده و هیچ پدر و مادری بچه‌های خود را از دست ندهند و دغدغه از دست دادن آنها را هم نداشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چه خواسته‌ای از مسوولان دارید،‌ اظهار داشت: هیچ کس از مجازات مسببین این اتفاق حرف نزد. هیچ کس خواستار این نبود که مسببین مجازات شوند. گل‌های ما پر پر شدند. گل‌های ممکلت پر پر شدند. اگر مسببین این اتفاق مجازات نشوند، هر روز مملکت با اینگونه حوادث و داغ ها مواجه می شود. در قرآن هم مجازات وجود دارد. خداوند مجازات را در کنار تشویق برای نظم جامعه قرار داده است. باید مجازات هم وجود داشته باشد تا دیگر چنین حوادثی رخ ندهد. چه کسی فرزند مرا بر می‌گرداند. چه کسی آرزوهای پر پر شده من را برمی گرداند.

ملک در پاسخ به این سوال که آیا مسوولان برای دلداری به منزل شما آمده اند،‌ گفت: بله مسوولان می آیند ولی چه دردی را دوا می کند. 

وی ادامه داد: مسوولان دانشگاه شریف نیز به همراه تعدادی از اساتید محبت کردند و به منزل ما آمدند و ابراز لطف کردند. ولی معرفی مسببان که دست دکتر فتوحی (رییس دانشگاه شریف) نیست. مقامات دیگری هستند که باید این کار را انجام دهند. 

اعطای بورسیه تحصیلی به نام جانباختگان شریف 

پدر شهیده ملک در پاسخ به این سوال که قرار است دانشگاه بورسیه تحصیلی به اسم فرزندان شما و سایر عزیزان از دست رفته، اعطا کند. این موضوع چقدر در حفظ یاد آنها اثر دارد،‌ گفت: این برنامه‌ها ضرورت دارد. اینکه به هر نوعی یاد و خاطره این بچه‌های بی گناه در خاطر مردم باقی بماند،‌ ضروری است. این موضوع باید در تاریخ باقی بماند

وی همچنین در مورد اینکه آیا از دانشگاه خارج از کشور که فرزند شما در آنجا تحصیل می کرد،‌ برای ابراز همدردی با شما تماس گرفته شده است،‌ یا از شما برای حضور در مراسم یادبود دعوت کرده اند، گفت: ما هنوز اطلاعی در این باره نداریم.

پیش از این محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری با حضور در منزل خانواده شهیده مریم ملک، به نمایندگی از رییس جمهوری با خانواده این جانباخته سانحه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین دیدار کرده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.