• کدخبر: 1330928
  • منبع: خط اعتدال
  • نسخه چاپی

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: فقط ایران به دنبال اقدام مقابله جویانه از آمریکا نیست، بلکه در جبهه مقاومت افراد مختلفی هستند که دنبال انتقامند و ترور سردار سلیمانی، تحولات سیاسی بعد از شهادت ایشان را مدیریت ناپذیر کرده است.

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ترامپ با تصوراقدام پیش گیرانه در مقابل ایران، دست به ترور شهید سردار سلیمانی زده بود، گفت: ترامپ از ابعاد وسیع ترور شهید سردار سلیمانی خبر نداشت، ولی حالا باید بداند خونخواهان سردار سلیمانی در نقاط مختلف دنیا پراکنده اند. برخی در جبهه مقاومت هستند که ممکن است با سیاست خارجی ما موافق نباشند، ولی خود را مدیون سردار سلیمانی می دانند، بنابراین ترامپ مجبور است تا پایان عمر سیاسی خود آمادگی نظامی آمریکا را حفظ کند.

حشمت الله فلاحت پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، بااشاره به افزایش تنش ها بین ایران و امریکا با ترور شهید سردار سلیمانی به دستور مستقیم ترامپ، گفت: ترامپ شعاع اثرگذاری شهادت سردار سلیمانی را پیش بینی نکرده بود. حالا مرزهای انتقام برداشته شده است و فقط مربوط به ایران نیست، بلکه جریان مقاومت در میان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: فقط ایران به دنبال اقدام مقابله جویانه از آمریکا نیست، بلکه در جبهه مقاومت افراد مختلفی هستند که دنبال انتقامند و ترور سردار سلیمانی، تحولات سیاسی بعد از شهادت ایشان را مدیریت ناپذیر کرده است.

فلاحت پیشه تاکید کرد: ترامپ با اقدام نابخردانه ای که انجام داد، باید بعد از این به کنگره پاسخ بدهد، چرا که به آنها گفته بود برای امنیت آمریکا این کار را انجام داده است. ولی باید بعد از این هزینه های سیاسی و مادی بیشتری برای ایجاد امنیت و مولفه های امنیت ملی آمریکا بپردازد و هیچ وقت تا این حد دچار شکست و افول نشده بود.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس تاکید کرد: ترامپ تصور می کرد با ترور سردار سلیمانی اقدام پیش گیرانه ای در مقابل ایران انجام می دهد، در حالی که خونخواهان سردار سلیمانی در نقاط مختلف دنیا هستند و ترامپ مجبور است تا پایان عمر سیاسی خود آمادگی نظامی آمریکا را حفظ کند.

این نماینده دور دهم مجلس ترور سردار سلیمانی را مربوط به حوزه مقاومت دانست و گفت: استراتِژی مقاومت فراتر از مرزهای ایران است و این اتفاقات منجر به جنگ نظامی بین ایران و آمریکا نمی شود و ما انتقام گیری بدون جنگ را در پیش گرفته ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در جبهه مقاومت افرادی حضور دارند که ممکن است با سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران حتی زاویه داشته باشند، ولی در جبهه مقاومت خودشان را به سردار سلیمانی مدیون می دانند. بنابراین بدون اینکه بین ایران و آمریکا جنگ بشوند، از آمریکا انتقام خواهند گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1330928
  • منبع: خط اعتدال
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.