فاطمه ذوالقدر اظهار کرد: نیاز امروز کشور به ارتقای سرمایه‌ها و اعتماد اجتماعی است تا به پشتوانه این سرمایه‌ها اهداف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی محقق شود.

به گزارش جماران؛ نماینده مردم تهران در مجلس گفت: طبق سخنان شهید سردار سلیمانی نباید به گونه‌ای سخن گفت که موجب تفرقه و انشقاق جامعه شود.

سید فاطمه ذوالقدر در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۴ دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی و هم‌رزمانش و همچنین جان باختگان هواپیمای اوکراینی و شهروندان کرمانی، گفت: امیدوارم با تدبیر و برنامه ریزی دقیق و متعهدانه مسئولان، ضمن پیشگیری از بروز چنین حوادثی، زمینه آرامش خانواده‌های داغدیده و جامعه تامین شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نیاز امروز کشور به ارتقای سرمایه‌ها و اعتماد اجتماعی است تا به پشتوانه این سرمایه‌ها اهداف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی محقق شود.

وی ادامه داد: یقینا باور داریم که افزایش این سرمایه‌ها در خلاء و معجزه گونه روی نمی‌دهد و زیرساخت‌های آن بر مدار شفافیت و عمل گرایی صادقانه و صالحانه مهیا خواهد شد.

عضو فراکسیون امید در مجلس دهم در راستا با اشاره به توصیه های شهید سردار قاسم سلیمانی در رابطه با ارتباط با مردم، افزود: حاج قاسم می‌گفت آن دختر با حجاب یا کم حجاب هم فرزند ماست. این دختران جزوی از جامعه ما و خانواده ما هستند. بچه های ما هستند؛ لذا همگان به ویژه کسانی که تربیون به دست می آورند باید توجه داشته باشند به گونه‌ای سخن نگویند که موجب تفرقه و انشقاق جامعه شود و به قول شهید حاج قاسم خب پس چه کسی را می‌خواهید حفظ کنید؟

این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری پیگیری های فراکسیون زنان برای تصویب طرح‌ها و لوایح، تصریح کرد: در این فراکسیون سیاست‌های کاهش فقر مطلق را به کار بستیم تا افزایش اعتبارات بیمه زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست را مصوب کردیم.

ذوالقدر گفت: بر این اساس این زنان را در برخورداری از اعتبارات پرداختی برای دیه محکومان جرایم غیر عمد و اخذ وام اشتغال زایی و کارآفرینی در اولویت قرار دادیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سیاست‌های عدالت جنسیتی و اجرای ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم توسعه از دیگر موضوعات مورد پیگیری در فراکسیون زنان بود که باعث شد که زنان توانمند بیشتر در پست‌های مدیریتی حضور داشته باشند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: در بخش دیگری از رویکردهای حمایتی از خانواده و زنان شاغل، افزایش مرخصی زنان از ۶ ماه به ۹ ماه  و پیگیری مطالبات حقوق و مزایای زنان در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی و زنان شاغل با شرایط خاص و با هدف ایجاد امنیت شغلی و پاسخگویی به انتظارات حق فعالان در بخش های مختلف، بیمه قالیبافان، هنرمندان، راهنمایان تورهای گردشگری و فعالان قرآنی و برخی مشاغل مورد پیگیری جدی قرار گرفت.

وی ادامه داد: توسعه بر مدار سرمایه های انسانی حرکت می کند از این رو خواست ها و انتظارات کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم مورد توجه جدی قرار گرفت و لایحه حمایت از حقوق کودک و نوجوانان تصویب شد.

عضو فراکسیون امید در مجلس دهم افزود: همچنین گروهی از کودکان جامعه به دلیل نداشتن شناسنامه از بی هویتی در رنج بوده و از فرآیند تحصیل و آموزش و بهداشت محروم بودند که در فراکسیون زنان تلاش های بسیاری برای تصویب لایحه اعطای تابعیت به فرزندان متولد از ازدواج مادر ایرانی با مردان خارجی صورت پذیرفت که امیدواریم با اجرای آن مشکلات آنها تا حد امکان مرتفع شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: همینطور در خصوص پدیده کودک همسری نیز تلاش های برای پیشگیری از این مهم انجام شد که امیدواریم این موضوع در مسیر شرع و عرف و با هدف ارتقاء سطح سلامت جامعه و به دور از حاشیه سازی ها حرکت کند.

ذوالقدر گفت: کودکان دارای بیماری های خاص اوتیسم، ‪EB‬، گوشه و پروانه ای، بودجه خاص در نظر گرفتیم و همچنین در این راستا لایحه حمایت از معلولان مصوب شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همگان می دانند فشارهای اقتصادی و افزایش نرخ تورم باعث کاهش تمایل جوانان به ازدواج شده از این رو تلاش شده با رویکرد حمایتی برای تشکیل خانواده تسهیلات وام ازدواج را هر ساله متناسب با نرخ تورم افزایش دهیم و اجرای قانون تسهیل ازدواج را از طریق ابزارهای نظارتی پیگیری و مطالبه کردیم که این قانون شامل تامین مسکن ارزان هم می شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: برای موضوع افزایش اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری بارها از دولت خواستیم که موضوع متناسب سازی افزایش حقوق کارکنان با نرخ تورم و پرداخت مطالبات جامعه کارگری را انجام دهد.

وی ادامه داد: در این بین موضوع ورزش، سلامت، خانواده ها را پیگیری کردیم و در مجلس دهم بود که اختصاص ۲۷ دهم درصد از ۹درصد مالیات بر ارزش افزوده برای ورزش همگانی تصویب شد که کمک بسیاری به اتمام پروژه های ورزشی و توسعه ورزش همگانی، زنان، معلولان و ورزش مدارس داشته است.

عضو فراکسیون امید در مجلس دهم در خصوص اقدامات انجام شده برای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، افزود: برای اولین بار با پیگیری های مجمع نمایندگان تهران توانستیم چهار دفتر در شهرستان ها احداث کنیم تا مشکلات مردم را رصد، پیگیری و مرتفع کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بر این اساس توانستیم بسیاری از مشکلات در حوزه بهداشت، حمل و نقل، آلودگی هوا و جاده ها برطرف کنیم.

ذوالقدر گفت: از پیشگاه مردم شریف ایران زمین برای صبوری ها، همراهی ها، استقامت و انسجامی که در مقابله با مشکلات داخلی و دسیسه های دشمنان این مرز و بوم داشتند، تقدیر می کنم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در مسیر اعتلاء و توسعه کشور ثابت قدم باشیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1329858
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.