سید حسن نصرالله خاطر نشان کرد: با آغاز جنگ 33 روزه در تابستان 2006 میلادی حاج قاسم به دمشق و سپس با اصرار زیاد خودش به ضاحیه در جنوب بیروت آمد و همه ی روزهای جنگ در کنار ما بود. او پس از جنگ هرگز در باره این مساله صحبت نکرد. این سردار می توانست در تهران بماند و هماهنگی لازم را انجام دهد اما تحمل نکرد و پیش ما به میدان نبرد آمد.

به گزارش جماران؛ سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان یکشنبه شب گفت: شهید حاج «قاسم سلیمانی» نماینده انقلاب و جمهوری اسلامی ایران و پرچمدار آن در منطقه ی خاورمیانه بود.

وی این مطلب را در آیین بزرگداشت و یادبود «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده نیروهای مردمی عراق (الحشد الشعبی) به شکل ویدیو کنفرانس و برای هزاران  شهروند و شخصیت ها و مقام های مذهبی، سیاسی، فرهنگی و رسانه ای لبنان در شهرهای شیعه نشین نبطیه، صور، بنت جبیل، بعلبک و  هرمل در جنوب و شرق این کشور عنوان کرد.

این دو به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه (سیزدهم دی ماه ۹۸) در بغداد و به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا با پهپاد وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور و شهید شدند.

سید حسن نصرالله افزود: ما باید خوبی های این دو فرمانده بزرگ را بیان و از آن ها بابت خدمات ارزنده شان به محور مقاومت و لبنان تشکر کنیم. ما با معرفی حاج قاسم سلیمانی می خواهیم این الگوی اسلامی و جهانی را به مردم معرفی کنیم.

وی گفت : آشنایی ما با حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۹۹۸ میلادی شروع شد، هنگامی که به عنوان فرمانده سپاه قدس آغاز به کار کرد. او خودش کسی بود که نزد ما آمد و منتظر نماند تا ما نزد او برویم و با دیگر فرماندهان مقاومت ارتباط صمیمی برقرار . او زبان عربی را به سرعت یاد گرفت. ما زود توانستیم او را به عنوان برادر خود بشماریم زیرا به عناوین توجه نداشت.

دبیرکل حزب الله افزود: سردار سلیمانی کمک های مادی، معنوی و فکری به فرماندهان مقاومت کرد و همه نیازهای ما را با سعه صدر برطرف می نمود. هنگامی که او به عنوان فرمانده سپاه قدس انتخاب شد، مقاومت در اوج عملیات ضد اسراییلی خود بود و یکی از مهم ترین دلایلی که ما توانستیم پیروز شویم و لبنان را از اشغالگری رژیم صهیونیستی نجات دهیم حاج قاسم بود.

وی اظهار داشت: پس از آزادسازی لبنان مرحله انتقام رژیم صهیونیستی از این کشور آغاز شد و نیاز ما این بود که اصول مقاومت بازدارنده را علیه این رژیم عملی کنیم. در این ارتباط پیشرفت کمی و کیفی داشتیم و سردار سلیمانی روزانه پیگیر این موضوع بود و به ما یاری می رساند.

سید حسن نصرالله خاطر نشان کرد: با آغاز جنگ 33 روزه در تابستان 2006  میلادی حاج قاسم به دمشق و سپس با اصرار زیاد خودش به ضاحیه در جنوب بیروت آمد و همه ی روزهای جنگ در کنار ما بود. او پس از جنگ هرگز در باره این مساله صحبت نکرد. این سردار می توانست در تهران بماند و هماهنگی لازم را انجام دهد اما تحمل نکرد و پیش ما به میدان نبرد آمد.

وی اضافه کرد: به سردار سلیمانی اصرار کردم بازگردد اما گفت من یا با شما زنده می مانم یا با شما خواهم مُرد. پس از پایان جنگ 33 روزه هم به ما گفت می خواهم  به ایران بروم از من چه می خواهید؟ گفتم می خواهیم پناهجویان را اسکان دهیم و بازسازی خانه هایشان را شروع کنیم. او به ایران رفت و نیازهای ما را از طریق جمهوری اسلامی تامین کرد.

دبیرکل حزب الله گفت: با شروع بحرانی که تکفیری ها و داعشی ها  در منطقه ی خاورمیانه و سوریه و لبنان به وجود آوردند، حاج قاسم در سوریه و لبنان به طور مستقیم حضور یافت. بعضی ها می خواهند دستاوردهای مقاومت را در کوهستان های عرسال بی ارزش بشمارند. اما جنگ در این منطقه در امتداد جنگ با داعش در حمص و حلب سوریه بود که حاج قاسم در آن حضور داشت.

وی اضافه کرد: مقاومت، لبنان را از کشوری ضعیف از نگاه رژیم صهیونیستی به یک کشور قوی و تهدید کننده راهبردی (استراتژیک) این رژیم تبدیل کرد. ما پیش بینی نمی کردیم روزی بیاید که جهان به لبنان چنین نگاهی داشته باشند. همه ی این ها به برکت جمهوری اسلامی ایران و پیام رسان آن حاج قاسم سلیمانی بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.