مدرس حوزه علمیه قم، گفت: رویکرد و رفتار سردار شهید قاسم سلیمانی ملی، فراجناحی و مردمی بود، به همین دلیل مردم ایران با تمام تنوع فکری در سوگ او نشستند.

به گزارش جماران، «حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان» روز دوشنبه  با تاکید بر علاقه، احترام و سوگ مردم ایران به شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار کرد:  فطرت و وجدان ملت ما بیدار است و وقتی می‌بینند شخصی مطابق وجدان و فطرت عمل می کند، رفتار مردمی دارد و نگاه و عملکردش با اقشار دوستانه و اخلاقی است و زندگی خود را در راه خدمت خالصانه به مردم، میهن و منطقه انجام داده، به او علاقه‌مند می‌شوند.

مدرس حوزه علمیه قم افزود: سردار سلیمانی در جبهه ها و داخل و خارج از کشور برای سربلندی مردم، مخلصانه کار و تلاش می‌کرد. اخلاص سّرِ محبوبیت بالای سردار سلیمانی است که این درسی برای مسئولان است.

غرویان اضافه کرد: این قهرمان شهید، فراتر از جریان‌های سیاسی بود. در سخنرانی خود درپی وحدت بود نه تفرقه. انقلابی‌گری  را به معنای تفرقه، خط‌کشی، خودی و غیر خودی نمی‌دانست، بلکه آن را مبنای وحدت قلمداد می کرد.

وی با بیان اینکه برخی انقلابی‌گری را به تفرقه‌افکنی معنا و تفسیر می کنند، خاطرنشان کرد: اعمال، رفتار و اظهارات برخی مدعیان انقلابی‌گری به گونه‌ای است که همه را به جان هم بیندازند و میان مسئولان تفرقه ایجاد کنند. در حالی که سردار سلیمانی انقلابی بود، تمام زندگی خود را در جبهه‌ها سپری و در حال مبارزه به نفع منافع کشور بود، اما سعی می‌کرد بین مردم و دولت و مسئولان وحدت ایجاد کند.

غرویان با اشاره به سرمایه اجتماعی که در سوگ و فراغ شهادت سردار سلیمانی شکل گرفت، یادآور شد: رسانه‌ها به مردم بگویند چرا سردار سلیمانی، سردار ملی و جاودانه شد و چرا تا این حد محبوبیت داشت؛  بگویند که آن شهید مخلص اهل کار بود نه شعار.

مدرس حوزه علمیه قم  اظهار کرد: صدا و سیما وظیفه مهمی دارد که شخصیت واقعی سردار سلیمانی را برای مردم روشن کند. زوایای پنهان اخلاص، صفا و مردمی بودن این فرمانده بی‌ریا را با مردم در میان بگذارد. سردار سلیمانی در جایی می فرمایند؛ ما حزب‌ّاللهی‌ها نباید مردم را به بهانه‌هایی چون کم حجابی، اندیشه، مذهب، قوم و اصلاح طلب و اصولگرا بودن از خود دور کنیم. این رویکرد باعث شده سرمایه‌های ملی ما ظرف چهل سال گذشته درگیر منازعات و اختلافات داخلی شود.

وی افزود: سِرّ محبوبیت سردار سلیمانی در میان همه اقشار همین حس مردم دوستی و فراجناحی بودن او است. این وجوه اخلاقی و رویکرد وحدت آفرینی سردار سلیمانی باید در صدا و سیما مورد توجه قرار گیرد، توجه به این ابعاد و وجوه زندگی او و انتشار و پوشش آن به نفع نظام هم خواهد بود.

غرویان با بیان اینکه مردم وحدت خود را به نمایش گذاشتند، یادآور شد: انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه ۹۸ را پیش رو داریم، لازم است شورای نگهبان مواضع و نوع نگاه سردار سلیمانی به سلایق و گروه های مختلف را مبنای تصمیم و اقدام خود در تایید صلاحیت‌ها قرار دهد.

مدرس حوزه علمیه قم یادآور شد: اگر شورای نگهبان مشی سردار سلیمانی را الگو قرار دهد، عملا منجر به ایجاد وحدت و انسجام ملی می شود. فضایی ایجاد کنند که نامزدهای مختلف که هر کدام یک قشر و گروهی از مردم را نمایندگی می کنند در انتخابات وارد شوند و انتخاب را به مردم بسپارند، مردمی که همه در سوگِ فقدان سردار سلیمانی هستند و احساسات آنها طی این روزها سرشار از محبت و وحدت است.

وی ادامه داد: اجازه بدهید مردم افراد با اخلاق، متانت، باسواد، متخصص و دلسوز که از خصائص سردار سلیمانی است را انتخاب کنند. سردار سلیمانی دارای سعه‌صدر و بینش وسیع بود و با همه اقشار رابطه خالصانه و اخلاقی داشت، مردم هم باید نمایندگانی با این خصوصیات را به مجلس شورای اسلامی بفرستند

غرویان گفت: فقدان شخصیت هایی چون سردار سلیمانی طبعا ایجاد خلا می کند، ولی افکار، نگاه، رویکرد و فرهنگ آنها می تواند ادامه پیدا کند و موجب پرورش افراد و چهره های جدید در جامعه شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.