نمایندگان صبح امروز طرح الزام دولت در تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها پرداختند و ماده واحده این طرح را تصویب کردند.

به گزارش جماران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی  در جلسه علنی صبح امروز مجلس به بررسی جزئیات طرح الزام دولت در تعیین سر فصل جنایات آمریکا در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها پرداختند.

بر این اساس مجلس ماده واحده این طرح را به تصویب رساند که بر اساس آن وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری  و بهداشت و درمان آموزش پزشکی مکلفند با بهره گیری از تمام اسناد تاریخی به ویژه اسناد بر جای مانده از لانه جاسوسی آمریکا در تهران سرفصل جنایات توطئه‌ها و خیانت‌ها  و مداخلات نظام استکباری به ویژه دولت آمریکا در دنیا (با اولویت کشور ایران) را در برنامه‌ها و کتب درسی مدارس، موسسات و آموزش عالی ودانشاههای دولتی و غیر دولتی کشور اعم از وابسته به این وزارتخانه و یا تحت نظارت آنها بگنجانند.

طبق تبصره این ماده وزارتخانه‌های مذکور موظف هستند ظرف  مدت سه ماه دستورالعمل و برنامه اجرایی این قانون را تهیه کنند و هر شش ماه یک بار گزارش عملکرد خود در اجرای این قانون را به کمیسیون آموزش مجلس ارائه کنند.

ماده واحده این طرح با ۲۳۱ رای موافق ۲ رای مخالف از مجموع ۲۳۹ نماینده حاضر به تصویب رسید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.