خبرگزاری رسمی « ای ان آی » نوشت: رهبر ایران اعلام کرد که این کشور انتقام سختی از عوامل شهادت سردار سلیمانی خواهد گرفت.

به گزارش جماران؛ خبر ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابو مهدی المهندس جانشین سازمان بسیج مردمی عراق ( الحشد الشعبی ) که روز جمعه با دستور مستقیم دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا انجام شد در رسانه های هند بازتاب گسترده ای داشت .

نشریه " تایمز او ایندیا" روز جمعه نوشت: پنتاگون اعلام کرد که حمله هوایی ارتش آمریکا به کشته شدن یک فرمانده قدرتمند ایران منجر شده است.

سردار قاسم سلیمانی معمار عملیات های نظامی علیه گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه بود و فعالیت وی از نزدیک از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی دنبال می شد.

خبرگزاری رسمی « ای ان آی » نوشت: رهبر ایران اعلام کرد که این کشور انتقام سختی از عوامل شهادت سردار سلیمانی خواهد گرفت.

ایت الله علی خامنه ای رهبر عالی ایران روز جمعه به مناسبت شهادت قاسم سلیمانی سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.

جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران پس از بیانیه پنتاگون و برعهده گرفتن مسئولیت ترور سردار سلیمانی در حساب توییتری خود نوشت: اقدام آمریکا در تروریسم بین‌المللی و هدف گرفتن و ترور سردار سلیمانی - که تاثیرگذارترین نیروی در جنگ با داعش، النصره، القاعده و دیگر [گروه‌های تروریستی] بود - به شدت خطرناک و یک تنش‌زایی احمقانه است.

نشریه «هندوستان تایمز» نوشت: شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران بر اثر حمله بالگردهای آمریکایی بر اقتصاد  هند تاثیر گذاشت و سبب کاهش ارزش ارز ملی این کشور در مقابل دلار شد.

نشریه «بیزینس استاندارد» روز جمعه نوشت: افزایش قیمت نفت در نتیجه حمله  آمریکا بر ارزش روپیه هند در مقابل دلار آمریکا تاثیر منفی گذاشت.

بر اساس گزارش رسانه‌های هند، هر دلار آمریکا به قیمت ۷۱.۶۱ روپیه در بازارهای ارزی هند معامله شد که این کمترین ارزش روپیه هند در مقابل دلار در یک ماه گذشته محسوب می شود.

قیمت هر بشکه نفت خام برنت در روز جمعه با ۳ دلار افزایش به ۶۹.۱۶ دلار رسید.

هند ۸۴ درصد از نیاز خود به نفت را از طریق واردات تامین می کند و جهش در قیمت جهانی نفت بر اقتصاد این کشور تاثیر زیادی می گذارد.

اقتصاد هند هم اکنون با رکود مواجه است و با رشد اقتصادی ۴.۵ درصد یکی از پایین ترین نرخ رشد اقتصادی خود را در چند سال گذشته تجربه می کند.

روز جمعه سهام شرکت های نفتی هند در بازار بورس این کشور سقوط کرد. ارزش سهام شرکت هندوستان پترولیوم  ۲.۵ درصد کاهش یافت و هر سهم به قیمت ۲۶۲.۸۵ روپیه معامله شد.

تحلیل گران هندی اعلام کرده اند که تحولات روز جمعه در کوتاه مدت بر اقتصاد هند تاثیر خواهد گذاشت.

شبکه خبری «نیوز ۱۸» نوشت: قاسم سلیمانی قهرمانی که شجاعتش در مقابل آمریکا او را به یک اسطوره در ایران تبدیل کرد توسط آمریکا ترور شد.

برای آمریکا و رژیم صهیونیستی او شخصیتی بود که  فرماندهی گروه های ضد آمریکایی در عراق و سوریه برعهده داشت و از دولت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه حمایت می کرد.

در حالیکه قاسم سلیمانی یک فرمانده ارشد  سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران بود اما ایران دارای فرماندهان با تجربه دیگری است که می توانند جایگزین سردار سلیمانی شوند.

روزنامه «اشین ایج» روز جمعه با پرداختن به خبر شهادت قاسم سلیمانی نوشت: ایران اقدام آمریکا در به شهادت رساندن قاسم سلیمانی را یک اقدام بسیار احمقانه دانست.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفت: ایالات متحده مسئولیت همه پیامدهای ماجراجویی‌های یاغی‌گرانه خود را بر عهده دارد.

منابع رسمی رسانه ای در عراق سحرگاه جمعه اعلام کردند که سردار قاسم سلیمانی فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه «ابو مهدی مهندس» جانشین فرمانده الحشد الشعبی در بغداد به شهادت رسیدند.

رسانه های عراقی به نقل از مقام های رسمی این کشور اعلام کردند که سردار سلیمانی و ابومهندس زمانی که با دو خودرو از فروگاه بین المللی بغداد خارج شدند، هدف قرار گرفتند و هر دو شهید شدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تایید کرد

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.