عبدالرضاهاشم‌زایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا،‌ درباره این‌که جریانی بیان می‌کنند حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس بدون معرفی نامزد و یا ارائه لیست به معنی قبول نداشتن ساختار اجرایی کشور است و این کار یعنی تصمیم به تحریم خاموش انتخابات، گفت: چنین گمانه‌زنی‌هایی درست نیست،‌ اصلاح‌طلبان هنوز به تصمیمی درباره معرفی نامزد و ارائه لیست نرسیده‌اند.

به گزارش جماران، عبدالرضاهاشم‌زایی،‌ درباره این‌که جریانی بیان می‌کنند حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس بدون معرفی نامزد و یا ارائه لیست به معنی قبول نداشتن ساختار اجرایی کشور است و این کار یعنی تصمیم به تحریم خاموش انتخابات، گفت: چنین گمانه‌زنی‌هایی درست نیست،‌ اصلاح‌طلبان هنوز به تصمیمی درباره معرفی نامزد و ارائه لیست نرسیده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خردجمعی باید تصمیم‌گیرنده باشد، عنوان کرد: لازم است در شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و یا در کل جریان اصلاحات با هم به بحث و گفت‌وگو بنشینند؛ قطعا هریک از اعضای جریان اصلاحات پیشنهاد و سلیقه‌ای را برای شرکت در انتخابات مطرح خواهند کرد. 

وی ادامه داد: معتقدم اصلاح‌طلبان حتی اگر در انتخابات یک رأی نداشته باشند با هیچ جناحی نباید ائتلاف کنند.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که ما همیشه برای گرفتن قدرت نباید در انتخابات شرکت کنیم، اظهار کرد: جریان اصلاحات باید در درازمدت به اهدافش برسد، این دوره هم معتقدم  اگر قرار است لیستی ارائه شود باید اصلاح‌طلبی کامل باشد و با هیچ گروهی برای گرفتن مجلس ائتلاف نکنیم.

وی ادامه داد: در مورد ارائه لیست و معرفی نامزد از سوی جریان اصلاحات افکار و طیف‌های مختلفی وجود دارد، یک عده می‌گویند اگر کاندیدای اصلی ما را رد صلاحیت کنند دلیلی ندارد ما لیست بدهیم، جمعی هم معتقدند در هر صورت بین نامزدهای تائید صلاحیت شده می‌توانیم برای تهران ۳۰ نفر و برای شهرستان‌ها و استان‌ها کاندیدا انتخاب کنیم.

هاشم‌زایی با بیان این‌که حضور در این دوره انتخابات کار بسیار دشواری است زیرا رقبای اصلاح‌طلبان از سال گذشته لیست‌های خودشان را بسته‌اند، گفت: علت این کار هم این است که آنان بر خلاف جبهه اصلاحات که متاسفانه در هر دوره انتخابات تا شب شروع تبلیغات به دلیل رد صلاحیت‌های بالا نمی‌تواند لیست ارائه دهد می‌دانند کاندیداهایی که معرفی کرده‌اند، تائید صلاحیت  می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: اعتقادم بر این است که شورای نگهبان با توجه به مسائل اتفاق افتاده و رخدادهای اخیر برای بیشتر شدن اعتماد عمومی باید با دید بازتری نسبت به صلاحیت‌های ابراز نظر کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای درباره پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این‌که گفته می‌شود اگر جریان اصلاحات در انتخابات حضور نداشته نباشد و نامزد و لیستی ارائه ندهند صندوق‌های رأی با اقبال زیادی مواجه نخواهد شد برای همین باید از ظرفیت این جریان استفاده کرد آیا به واقع چنین است، گفت: بحث خالی بودن صندوق‌های رأی نیست، بحث پایگاه رأی جریان اصلاحات است؛ در بسیاری از شهرها بخصوص تهران همیشه رأی اصلاح‌طلبان بر رأی اصولگرایان غالب بوده است.

وی یادآورشد: انتخابات مجلس در سال نهم را با سال دهم مقایسه کنید؛ سال نهم افراد با رأی ۱۵۰ الی ۱۶۰ وارد مجلس شدند اما در دور دهم هنگامی که اصلاح‌طلبان وارد میدان شدند و لیست دادند نامزدها‌ی‌شان با رأی میلیونی مردم مواجه شدند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت: اگر اصلاح طلبان در این دوره  نتوانند لیست دهند مشارکت به حدود  ۲۰ درصد خواهد رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.