عبدربه منصورهادی" رییس جمهوری، "معین عبدالملک سعید" نخست وزیر و"خالد حسین الیمانی" وزیر امورخارجه دولت مستعفی و فراری یمن به اعدام محکوم شدند.

به گزارش جماران؛ دادگاه کیفری یمن که در صنعا مستقر است، سه‌شنبه شب اعلام کرد، " عبدربه منصورهادی" رییس جمهوری، "معین عبدالملک سعید" نخست وزیر و"خالد حسین الیمانی" وزیر امورخارجه دولت مستعفی و فراری به اعدام محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن؛ "سبا"، طبق احکام صادره در جلسه دادگاه کیفری یمن که به ریاست قاضی «مجاهد العمدی»، «خالد الماوردی»، «احمد القیز» و «خالد عمر» برگزار شد، علاوه بر صدور حکم اعدام در مورد این سه فرد نامبرده، تمام اموال آنها در داخل و خارج یمن مصادره می‌شود.

براساس این حکم، الیمانی به خاطر  ارتباط غیر قانونی با رژیم صهیونیستی، همدستی با دشمنان،جعل نام وزیر امورخارجه یمن و دست زدن به  اقداماتی که به استقلال و تمامیت ارضی این کشور آسیب می‌رساند، محکوم به اعدام شده است.

الیمانی همچنین متهم است که در جریان کنفرانس ضد ایرانی سال گذشته در ورشو لهستان با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم نامشروع اسرائیل دیدار کرده است.

این دادگاه همچنین اعلام کرد که دیده شدن تصاویر الیمانی در رسانه‌های گروهی در کنار نتانیاهو با هدف اعتراف به این رژیم صورت گرفته است و این موضوع به جایگاه سیاسی و دیپلماتیک جمهوری یمن آسیب وارد می‌کند.

براساس حکم صادر شده از این دادگاه، منصور هادی و عبدالملک سعید نیز به خاطر سهیم بودن در جرایم منسوب به الیمانی، تحریک وی برای جاسوسی و همکاری با دشمنان یمن و نیز دستور آنان به وزیر امورخارجه دولت فراری برای شرکت در کنفرانس ورشو لهستان و جعل نام رییس جمهوری و نخست وزیری به اعدام محکوم شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.