پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

«دیوید شِنکِر» دستیار وزیر خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه ایران گفت: ما از چالش‌هایی که بر جای مانده است، آگاهیم. یکی از این چالش‌ها نفوذ مضر ایران در منطقه و جهان است.

به گزارش جماران؛ یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن از سال آینده میلادی (۲۰۲۰) تلاش‌هایش را برای مقابله با روسیه و چین در خاورمیانه افزایش می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، «دیوید شِنکِر» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک روز دوشنبه به وقت محلی در گفت وگو با خبرنگاران مدعی شد: ما در سال گذشته به دلیل سیاست‌هایی که دولت اتخاذ کرده است موفقیت‌هایی داشتیم.

وی با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه ایران گفت: ما از چالش‌هایی که بر جای مانده است، آگاهیم. یکی از این چالش‌ها نفوذ مضر ایران در منطقه و جهان است.

شنکر افزود: ما همچنین در سال ۲۰۲۰ شاهد افزایش تلاش‌های آمریکا برای مقابله با مداخله روسیه و قلدری چین در منطقه خواهیم بود.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا ۲۲ آذر در اندیشکده شورای روابط خارجی گفته بود: ما وارد دوره‌ای از رقابت ابرقدرت‌ها شده‌ایم. اولویت‌های اصلی ما نخست چین و سپس روسیه است. هر دو کشور بسرعت در حال به‌روزرسانی نیروهای نظامی و گسترش توانمندی‌های خود در حوزه‌های سایبری و فضایی هستند.

به گفته اسپر، چین در حال توسعه پیوندهای اقتصادی خود در سراسر آسیا و روسیه نیز به دنبال تضعیف انسجام ناتو است.

اسپر ۲ روز قبل از آن نیز در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا حضور یافت و در سخنانی، چین و روسیه را در صدر چالش‌ های امنیت ملی آمریکا دانست.

وی همچنین اولویتهای راهبرد دفاعی آمریکا در خاورمیانه را چنین بیان کرد: تقویت توانایی‌ های دفاعی متحدان منطقه‌ای، پیشبرد مشارکت و تقسیم مسؤولیت در قبال نگرانی‌های امنیتی با متحدان منطقه‌ای، حفاظت از آزادی ناوبری، جلوگیری از پناهگاه امن برای تروریست‌ها به منظور تهدید کشور ما و کاهش تهدید سلاح‌های کشتار جمعی این اولویت‌ها را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.