سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: به جای اینکه از کولبری و ته‌لنجی در کردستان یا جنوب دفاع کنیم، دولت را موظف کنیم که کشاورزی را در این مناطق توسعه بدهد، کارخانه تاسیس کند و وام بدهیم برای دامداری، کشاورزی و... تا به درستی شاهد صادرات محصولات و واردات باشیم.

به گزارش جماران، حسن نوروزی، نماینده رباط‌کریم و سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، با اشاره به اینکه قاچاق نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، گفت: قاچاق کاهش پیدا کرده، اما بحث ما این است که چرا اصلاً باید قاچاق اتفاق بیفتد؛ دفاع نمایندگان مجلس از کولبری و ته‌لنجی یعنی دفاع از قاچاق.

او ادامه داد: به جای اینکه از کولبری و ته‌لنجی در کردستان یا جنوب دفاع کنیم، دولت را موظف کینم که کشاورزی را در این مناطق توسعه بدهد، کارخانه تاسیس کند و وام بدهیم برای دامداری، کشاورزی و... تا به درستی شاهد صادرات محصولات و واردات باشیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: وقتی کولبری و ته‌لنجی را قانون می‌کنیم یعنی قاچاق. از سوی دیگر شاهد قاچاق نفت و حامل‌های انرژی هستیم.

نوروزی حجم قاچاق در کشور را این‌طور ارزیابی کرد: قبلاً می‌گفتند حجم قاچاق 20 میلیارد دلار است، اما فکر می‌کنم در حال حاضر به 12 میلیارد دلار رسیده باشد که همین هم زیاد است و نباید اتفاق بیفتد. اگر می‌خواهیم به اقتصاد مقاومتی روی بیاوریم و به انقلاب‌مان کمک برسانیم، در مرز و در داخل کشور با وام و تسهیلات ارزان‌قیمت یعنی با کارمزد نیم درصد تا یک درصد دامداری و کشاورزی و... را فعال کنیم و مملکت‌مان را نجات دهیم.

او با اشاره به قاچاق از مبادی رسمی تاکید کرد: باید افرادی را در گمرک تعیین می‌کنیم که خبره و اهل فن باشند. دولت‌ در زمینه مسائلی مانند خودرو و... سعی می‌کند از رانت و فهم قانونی‌‌ آن استفاده کند و اقداماتی انجام دهد. من با قاچاق در کل مخالف هستم حتی کولبری. ما باید پول را با کارمزد نیم درصد در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم و زمانی که تولید زیاد شد مالیات معقول بگیریم. در این شرایط مشکل حل می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1315349
  • منبع: اعتماد انلاین
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.