مرجع تقلید شیعیان در دیدار رئیس و معاونین شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، نقش امامان جمعه را به عنوان مهم‌ترین شبکه ارتباطی مردم و نظام بسیار مهم توصیف نموده و در این بخش توصیه‌هایی کردند.

به گزارش جماران؛ آیت الله العظمی نوری همدانی گفتند: ائمه جمعه فقط مبین سیاست‌های کلی نظام و انقلاب و رهبری باشند و از ورود و گرایش به مسائل حزبی وجناحی جدأ پرهیز کنند و نقش یک پدر را در شهرها داشته باشند.

این مرجع تقلید شیعیان در دیدار رئیس و معاونین شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، نقش امامان جمعه را به عنوان مهم‌ترین شبکه ارتباطی مردم و نظام بسیار مهم توصیف نموده و در این بخش توصیه‌هایی کردند.

ایشان اولین و مهمترین وظیفه ائمه جمعه را رعایت تقوی، مردمی بودن و ساده زیستی آنها دانسته و خطاب به حجت الاسلام حاج علی اکبری گفتند: مردم با عالمی ارتباط پیدا می‌کنند که در بین آنها باشد؛ با آنها ارتباط مستقیم برقرار کند و حرف آنها را بشنود؛ یکی از موفقیت‌های جنابعالی ارتباط مستقیم با مردم و جوانان است که بحمدالله دارید.

آیت الله نوری همدانی، حفظ حرمت علمای بلاد را از وظایف امامان جمعه برشمردند و عنوان کردند: وقتی امام جمعه در این جایگاه قرار می‌گیرد علاوه بر ارتباط با مردم، ارتباط با علما و روحانیت را نیز باید در نظر داشته باشد.

ایشان ورود یا گرایش ائمه جمعه به احزاب یا جناح‌های سیاسی را مضر دانسته و گفتند: تبین سیاست‌های کلی نظام و انقلاب و رهبری وظیفه امامان جمعه است و نقش امام جمعه، نقش یک پدر در شهر است.

مرجع تقلید شیعیان در پایان بعد از استماع گزارش رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ضمن اشاره به اهمیت ارتباط با حوزه ابراز داشتند: این گزارش جامع و کامل شما موجب خوشحالی می‌شود و ما از این اقدامات صورت‌گرفته تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.