پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد:

سیر نزولی در روند شیوع آنفلوآنزا در کشور

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: با همکاری معاونت بهداشت و سازمان غذا و دارو، داروی مورد نیاز این بیماران تامین و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

به گزارش جماران؛ معاون درمان وزارت بهداشت گفت: سیر نزولی در روند شیوع آنفلوآنزا اتفاق افتاده و ساماندهی بیماران در دانشگاه‌های علوم پزشکی به خوبی انجام شده و این بیماری در استان‌ها در حال کنترل و مدیریت است.

به گزارش وزارت بهداشت، قاسم جان بابایی روز دوشنبه در جلسه بررسی اقدامات درمانی انجام شده در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور درباره آنفلوآنزا، افزود: در حوزه درمان کلیه اقدامات جهت بهبود وضعیت بیماران مبتلا به آنفلوآنزا به طور مستمر انجام شده و نظارت و پایش‌های لازم نیز صورت می‌گیرد و این روند تا طبیعی شدن شرایط انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با همکاری معاونت بهداشت و سازمان غذا و دارو، داروی مورد نیاز این بیماران تامین و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: فعال نگه داشتن کلینیک های ویژه داخل و خارج از مراکز درمانی و بیمارستان ها در نوبت های صبح و عصر و حتی روزهای تعطیل و نیز استفاده از پتانسیل متخصصان عفونی، داخلی، زنان، اطفال و فوق تخصص ریه تا بازگشت به شرایط عادی از موارد الزامی است.

وی اظهار داشت: بیماران قلبی به جز بیماران مبتلا به فشار خون بالا، بیماران ریوی، بیماران سرطانی تحت شیمی درمانی، زنان باردار، گروه‌های پرخطر و کودکان از جمله افرادی هستند که باید توجه ویژه به آنها شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.