کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی یک تیم ویژه از نظامیان حفتر را آموزش داده‌اند که در حمله به طرابلس؛ پایتخت دولت وفاق ملی به ریاست "فایز السراج" شرکت داشتند.

به گزارش جماران؛ پایگاه خبری"عربی ۲۱" شنبه شب به نقل از رسانه‌های مصری و لیبیایی گزارش داد: افسران اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به نظامیان تحت امر ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش شرق لیبی، جنگ خیابانی آموزش داده‌اند.

 به گفته این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، آموزش نظامیان تحت امر حفتر در لیبی، توسط افسران اسرائیلی و با هماهنگی مصر و در بازه زمانی آگوست (مرداد) و سپتامبر (شهریور/ مهر) سال جاری میلادی انجام شده است.

براساس گزارش این منابع، کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی یک تیم ویژه از نظامیان حفتر را آموزش داده‌اند که در حمله به طرابلس؛ پایتخت دولت وفاق ملی به ریاست "فایز السراج" شرکت داشتند.

به گفته این منابع، این اقدام پس از آن صورت گرفت که حفتر در حمله به طرابلس ناکام ماند و نتوانست به اهدافش برسد.

برخی منابع آگاه اعلام کردند فرمانده ارتش شرق لیبی در ماه‌های گذشته با هدف همکاری‌های امنیتی با اسرائیل با چند مقام اطلاعاتی دولت تل‌آویو دیدار کرده است.

این منابع همچنین افزودند، دیدار حفتر با مسؤولان اطلاعاتی اسرائیل برای نخستین بار نبوده بلکه در گذشته نیز دیدارهایی در برخی کشورهای دیگر میان طرفین انجام شده است.

نیروهای حفتر با وجود برخورداری از حمایت‌های همه جانبه مصر، امارات و عربستان و برخی کشورهای اروپایی مانند فرانسه و آمریکا، هنوز پس از هشت ماه نتوانسته‌اند وارد شهر طرابلس؛ پایتخت دولت وفاق ملی در غرب لیبی شوند.

ژنرال حفتر در تلاش است با ورود به طرابلس، دولت السراج را که مورد حمایت سازمان ملل متحد است، سرنگون کند.

پس از سقوط دولت "معمر القذافی" در سال ۲۰۱۱ و انقلاب مردم لیبی، این کشور به دو بخش غربی و شرقی تقسیم شد.

در غرب لیبی دولت وفاق ملی به رهبری السراج قرار دارد که اواخر سال ۲۰۱۵ براساس توافقی که زیر نظر سازمان ملل متحد صورت گرفت، تشکیل شد و در طرف دیگر دولت موقت "عبدالله الثانی" است که در شرق این کشور فعالیت دارد و از حمایت ارتش ملی لیبی به فرماندهی حفتر برخوردار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.